شناسهٔ خبر: 29337671 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مسیر اقتصاد | لینک خبر

در برنامه گفتگوی ویژه خبری بررسی شد

قیمت‌گذاری خودرو چالش مهم وزیر جدید صنعت

رحمانی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته، با بیان اینکه قیمت جدید خودرو دو ماه پیش توسط وزیر قبلی تعیین شده است، گفت: رسیدن به عدد مشخصی برای افزایش قیمت خودرو پیچیده است و در اجرا، تمهیدات و بررسی های بیشتری را می طلبد. قیمت گذاری خودرو یکی از چالش های مهم وزیر جدید است که لازم است در فرمول تعیین قیمت خودرو و سازوکارهای اجرایی آن تمهیداتی صورت بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مقاومتی نیوز برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه ۲۱ آبان با حضور رضا رحمانی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. در این برنامه وزیر صمت به بیان نظر در خصوص مشکلات و چالش های فعلی صنعت خودرو پرداخت.

صنعت خودرو دارای ظرفیت اشتغال ۵۰۰ هزار نفری در کشور

رحمانی با بیان این نکته که مسئولین صنعت خودرو باید پاسخگوی شرایط پیش آمده برای این صنعت باشند، تصریح کرد: صنعت خودروسازی و قطعه سازی از جهات مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. این صنعت در کشور ما سابقه ۵۰ ساله دارد و ظرفیت اشتغال آن به ۵۰۰ هزار نفر می رسد.

وزیر صمت با بیان اینکه مردم سوال و ابهام زیادی درباره عملکرد خودروسازی در گذشته دارند، افزود: یکی از جلسات مجلس شورای اسلامی به طور مداوم در خصوص صنعت خودرو است و در جلسه ای که اخیرا برگزار شد از مدیرعامل های شرکت های ایران خودرو و سایپا خواسته شد تا به وزارت صمت آمده و درباره وضعیت فعلی و مسائل این حوزه به صورت شفاهی و کتبی توضیح دهند.

قیمت گذاری خودرو چالش مهم وزیر جدید صنعت

رحمانی در خصوص زمان اعلام قیمت گذاری خودرو بیان کرد: قیمت گذاری ها دو ماه قبل توسط وزیر وقت انجام شد، اما هنوز در اجرا، تمهیدات و بررسی های بیشتری را می طلبد.

وی با بیان اینکه اطلاعات کاملی از گران شدن مواد مصرفی صنعت خودرو موجود است، گفت: رسیدن به عدد مشخصی برای افزایش قیمت خودرو پیچیده است و بایستی مجموعه ای از پارامترها در افزایش محصولات در نظر گرفته شود.

تکمیل فرمول قیمت گذاری خودرو با دو شاخص جدید

همانطور که وزیر جدید صنعت در اظهارات خود تاکید کرده است، بایستی به منظور دقیق شدن فرآیند قیمت گذاری خودرو مجموعه ای از پارامترها در نظر گرفته شود تا در بازار انحصاری فعلی حقوق مصرف کنندگان تضییع نشود. 

در این راستا پیشنهاد می شود علاوه بر شاخص های «تورم تولید» و «کیفیت» دو شاخص دو شاخص «عوارض تیراژ تولید» و «عوارض سن مدل خودرو» نیز در فرمول قیمت گذاری خودرو لحاظ شود تا بخشی از چالش های فعلی صنعت خودرو برطرف شود.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال

نظر شما