شناسهٔ خبر: 29337246 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کمبود بازيکن و بازي هاي معوقه؛ روزهاي سخت پرسپوليس تا نيم فصل

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- پرسپوليس نمايشي تحسين برانگيز در ليگ قهرمانان آسيا ارائه کرد. اما اين رقابت ها تاوان سنگيني نيز براي سرخوپوشان داشت.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، پزشک تيم فوتبال پرسپوليس گفت: با دريافت گزارش ام آر آي متاسفانه تشخيص ما درست از کار در آمد و رباط صليبي زانوي محمد انصاري پاره شده است. دکتر حقيقت در مورد وضعيت محمد انصاري گفت: گزارش ام آر آي آمد و متاسفانه تشخيص پزشکي ما درست بود و رباط صليبي محمد انصاري پاره شده است. اقدامات پزشکي و فيزيوتراپي روي او آغاز شده است تا براي عمل جراحي آماده شود. اين دوره حدود سه هفته، بسته به شرايط بازيکن مقداري کمتر يا بيشتر به طول مي‌انجامد. به اين ترتيب، با توجه به اعلام پزشک پرسپوليس، مدافع متعصب و وفادار سرخپوشان ادامه اين فصل را از دست داده است و بازگشت او به ميادين، از فصل آينده خواهد بود.
بازي‌هاي پرفشار ليگ و ليگ قهرمانان آسيا، ليست مصدومان پرسپوليس را طولاني‌تر کرده است. آن‌ها ابتدا حسين ماهيني را تا پايان فصل از دست دادند و حالا، نوبت انصاري رسيده تا مدتي طولاني خانه نشين باشد. نبودن ماهيني و انصاري براي مدتي طولاني، حتي در صورت باز بودن پنجره نقل و انتقالات پرسپوليس هم مشکل بزرگي براي برانکو محسوب مي‌شد اما در شرايط فعلي، سرمربي پرسپوليس براي انتخاب بازيکن يازدهم تيمش با مشکل بزرگ مواجه است.
در صورتي که برانکو در بازي‌هاي باقي مانده ليگ برتر همه بازيکنانش را در اختيار داشته باشد، براي حل مشکل دفاع راست تيم فقط دو گزينه پيش رويش خواهد داشت. پرسپوليس بعد از مصدوميت ماهيني، از شجاع خليل‌زاده در پست دفاع راست استفاده مي‌کرد و انصاري و سيدجلال مدافعان مياني تيم بودند. شايان مصلح هم سمت چپ در ترکيب اصلي قرار داشت. با خارج شدن انصاري از ترکيب، برانکو مي‌تواند از محسن ربيع‌خواه تازه برگشته در اين پست استفاده کند. ربيع‌خواه ليگ شانزدهم چند بازي مجبور شد در پست مدافع مياني به ميدان برود. از جمله شکست 3-1 مقابل الريان و تساوي بدون گل با الهلال، که دور برگشت مرحله گروهي ليگ قهرمانان 2017 بدست آمد. عملکرد ربيع‌خواه در اين پست، چندان قابل دفاع نبود اما تنها گزينه‌اي است که برانکو روي نيمکت در اختيار دارد. با اين تغيير خط دفاع پرسپوليس مثل گذشته با شجاع در سمت راست، سيدجلال وسط و مصلح در سمت چپ، به کارش ادامه خواهد داد.
انتخاب دوم برانکو، تکرار روشي است که در بازي رفت نيمه نهايي مقابل السد استفاده کرد. در آن مسابقه هم پرسپوليسي‌ها، انصاري را در اختيار نداشتند. برانکو براي پر کردن جالي خالي او، مجبور شد نعمتي را به سمت راست خط دفاع ببرد. اگر اين روش در بازي‌هاي باقي مانده نيم فصل اول به انتخاب ثابت برانکو تبديل شود، شجاع به پست مدافع مياني برمي‌گردد. سود اين انتخاب، بالا رفتن کيفيت خط دفاع پرسپوليس با بودن زوج سيدجلال و شجاع در قلب دفاع و کيفيت تهاجمي آن با بازي کردن نعمتي در پست مدافع راست است. با اين حال، اين تصميم يک خطر بزرگ هم دارد. پرسپوليس در خط هافبک با نوراللهي، کمال، رسن و عاليشاه بازي مي‌کند و بدون نعمتي، بخش زيادي از خلاقيت آن‌ها کمتر خواهد شد.
از طرفي تاريخ بازي معوقه پرسپوليس و پيکان مشخص شد و طبق اعلام سازمان ليگ، اين دو تيم بايد 28 آبان ماه با هم بازي کنند. يعني يک شب قبل از بازي دوستانه ايران و ونزوئلا در قطر، پرسپوليس بايد بدون ملي‌پوشانش در ليگ برتر بازي کند. آن هم در حالي که همين شب قبل برانکو صراحتا اعلام کرد که بدون بازيکنان ملي‌پوش حاضر نيست در مسابقات حاضر شود. در حال حاضر عليرضا بيرانوند و احمد نوراللهي دو بازيکني هستند که از پرسپوليس در اردوي تيم ملي حضور دارند. و اين يعني يک جنجال جديد در فوتبال ايران.
البته براي اينکه اين مشکل پرسپوليس حل شود، قرار شده بازيکنان اين تيم از اردوي تيم ملي اميد به تمرينات پرسپوليس برگردند تا تعداد ملي‌پوشان اين تيم از عدد دو عبور نکند و طبق قانون مجبور به بازي شوند. برانکو اما بعد از ديدار فينال ليگ قهرمانان آسيا، به بازيکنان پرسپوليس استراحت داد و تمرينات را تا پنج روز تعطيل کرد. بعد از آن هم تا يکشنبه که خود برانکو به ايران برگردد، قرار شده بازيکنان زير نظر کريم باقري تمرين کنند.
حتي اين هم، همه‌ي مشکل پرسپوليس نيست. پرسپوليس احتمالا تا آن موقع با حکم کميته انضباطي، رادوشوويچ را هم بخاطر درگيري در بازي با سايپا، براي مسابقه پيکان در ترکيب نخواهد داشت و درواز‌ه‌بان کروات پرسپوليس از آن بازي محروم خواهد بود. و با توجه به حضور بيرانوند در تيم ملي، عملا پرسپوليس شرايط حضور در اين مسابقه را ندارد. موضوعي که فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ هم به خوبي از آن باخبرند. مهدي تاج در تمرين امروز تيم ملي گفت: «سازمان ليگ، استقلال خودش را دارد اما من به آنها گفته‌ام که با پرسپوليس همکاري دو سويه داشته باشند». تاج به خوبي مي‌داند اگر به اين ماجرا ورود نکند، جنجال جديدي در فوتبال ايران به راه ميفتد.

نظر شما