شناسهٔ خبر: 29336527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

وحدت تنها راه برون رفت جهان اسلام از مشکلات فعلی است

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تنها راه برون رفت جهان اسلام از مشکلات امروز وحدت و همبستگی است، تصریح کرد: در سایه وحدت، امت اسلامی می تواند راه نفوذ و دخالت نظام سلطه در امور داخلی کشورهای اسلامی را ببندد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه هفته وحدت، ماه ربیع الاول را بهار ماه ها عنوان کرد و گفت: این ماه به واسطه مناسبت های مهمی که دارد ماه شادی اهل بیت(ع) نام گرفته است.

وی با بیان این که آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) و میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام دو مناسبت بسیار مهم ماه ربیع الاول است، افزود: باید تلاش کنیم بیش از پیش از معارف اهل بیت(ع) در زندگی خود بهره گیریم چون راه سعادت و رستگاری ما در پیروی از اهل بیت(ع) است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام(ص) پیام آور صلح، دوستی، برابری و برادری برای بشریت بودند، خاطرنشان کرد: آن حضرت زمانی به پیامبری رسید و مسئول رساندن پیام الهی به مردم شد که شد مردم آن زمان در جاهلیت کامل به سر می بردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در سایه معارف نبوی می توانیم به وحدت و همبستگی دست پیدا کنیم، تصریح کرد: مشکلات امروز جهان اسلام ناشی از فاصله گرفتن از سیره نبی مکرم اسلام(ص) است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام(ص) همواره بر ضرورت وحدت، برابری و همبستگی امت خود تأکید داشت، خاطرنشان کرد: متأسفانه پس از نبی مکرم اسلام، امت اسلامی سیره آن حضرت را دنبال نکردند و به همین دلیل دچار مشکلات بسیاری شدند.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) همواره امت اسلامی را از تفرقه و ستیز بر حذر داشته است، گفت: علیرغم سفارش اکید نبی مکرم اسلام(ص)، اما برخی کشورهای اسلامی تنها شعار پیروی از سیره نبوی را سر می دهند و در عمل به گونه ای دیگر عمل می کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن تنها به دنبال تفرقه میان مسلمانان است، تصریح کرد: متأسفانه برخی کشورهای اسلامی تصور می کنند که غربی ها دلسوز آنها هستند، در حالی که غرب تنها به دنبال سوء استفاده از کشورهای اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تنها راه برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات امروز وحدت و همبستگی است، خاطرنشان کرد: در سایه وحدت، امت اسلامی می تواند راه نفوذ و دخالت نظام سلطه در امور داخلی کشورهای اسلامی را ببندد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچمدار وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با نامگذاری هفته ای به نام وحدت بسترهای لازم را برای رسیدن وحدت عملی میان امت اسلامی فراهم کردند.

 

نظر شما