شناسهٔ خبر: 29336520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

در حاشیه‌ی انتخاب شهردار تهران؛

آخوندی به بهشت نرسید!/ صندلی لرزان حناچی در شهرداری تهران

بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان، شورای شهر تهران صبح امروز پیروز حناچی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند تا صندلی بهشت به عباس آخوندی نرسد.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی آناج/فرناز پورعباس: بعد از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان، شهردار تهران نیز شامل این قانون و رفتنی شد. اگرچه محمدعلی افشانی تلاش زیادی انجام داد تا شهردار تهران را هم ردیف وزیر قرار دهد و از این قانون مستثنی شود اما پس از تلاش‌های متعدد و کش‌وقوس‌های فراوان افشانی نیز بعد از نجفی رفتنی شد تا در کمتر از دوسال تهران سومین شهردار را به خود ببیند.

پس از قطعی شدن ترک شهرداری از سوی افشانی گزینه‌های متعددی مطرح شد که عجیب‌ترین آنها عباس آخوند بود. وزیر راه و شهرسازی سابق که در آستانه استیضاحی دیگر قرار داشت دست پیش را گرفت تا با استعفا هم از پاسخگویی به عملکرد پنج ساله‌اش فرار کند و هم چشم امیدی به شهرداری تهران داشته باشد.

اگرچه برخی‌ها معتقدند عباس آخوندی به خاطر عمارت شهرداری تهران نامه استعفایش را نوشت اما بخت با وزیر مستعفی یار نبود و "پیروز حناچی" با ۱۱ رای توانست شهردار تهران شود. یازده رایی که در مقابل ده رای آخوندی بسیار شکننده به نظر می‌رسد و ممکن است کار را برای حناچی بسیار سخت کند، چرا که هنوز رقیبی با نفوذ، به نام آخوندی را در سایه خواهد داشت.

البته نکته جالب از شورای شهر تهران این است که ده نفر از اعضای این شورا، عملکرد آخوندی را در مرتبه‌ای عالی می‌دانند که رای به شهرداری او در تهران داده‌اند! وزیری که یک مسکن نساخت، مسئولیت هیچ چیز را برعهده نگرفت، بارها تا پای استیضاح رفت و با لابی برگشت و در آخر با استعفا، به زعم خودش برنده‌ی پنج سال مسئولیت در وزارت راه و شهرسازی شد.

شهردار جدید تهران، پیروز حناچی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشکده معماری دانشگاه تهران است و باید دید که حناچی خواهد توانست تا پایان شورای پنجم بر صندلی لرزان شهرداری تهران تکیه بزند یا بار دیگر شاهد تغییر و تحول در این سازمان خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما