شناسهٔ خبر: 29335439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به همت شرکت مس سرچشمه؛

هشتمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام برگزار شد

رفسنجان - هشتمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام در مجموعه فرهنگی هنری آزادی شهر سرچشمه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، امام جمعه رفسنجان، امام جمعه پاریز، فرماندار رفسنجان، رئیس شورای شهر رفسنجان، مدیر مجتمع مس سرچشمه، مدیر مجتمع مس شهربابک، جمعی از مدیران شهرستان و مدیران و معاونین مجتمع مس سرچشمه و شهربابک و جمعی از خانواده های معظم شهدا در هشتمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام حضور داشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در این مراسم اظهار داشت: ۲۲۶هزار  و ۶۱ شهید در کل کشور داریم که خانواده آن ها فرزندان شهدا را با بهترین تربیت پرورش دادند و خون شهدای خود را پاس داشتند.

سردار محمدرضا حسنی سعدی افزود: شهدایی با هشت و ۹ فرزند داریم که همسران شان این تعداد فرزند را به نحو احسن تربیت کردند.

شرکت ملی صنایع مس ایران از شرکت های موفق در زمان تحریم

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران در زمان تحریم از شرکت های موفق بوده است و تنها شرکت ملی است که توانسته امسال توسعه و تولید بالا داشته باشد و مایه سرافرازی است که شرکت ملی مس به دست توانمند فرزندان این خطه اداره می شود.

احمد انارکی محمدی افزود: یکی از نکات برجسته شرکت مس در زمان تحریم و مشکلاتی که امروز در کشور حاکم است این بوده که تنها شرکتی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی را به سامانه ارزی دولتی نیما برگرداند که این مایه فخر و مباهات است در حالی که رئیس جمهور به بسیاری از شرکت دولتی و خصولتی هشدار دادند که ارزتان را برگردانید خیلی شرکت ها نتوانستند به جز شرکت ملی صنایع مس که این کار بزرگ شرکت مس را به آقای رئیس جمهور نیز متذکر شدم.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهدا تصریح کرد: رزمندگان ما در اوج سختی ها جنگ را اداره کردند و در سرمای شدید عملیات های متعدد انجام دادند و شهدا و جانبازان زیادی تقدیم اسلام و انقلاب کردیم.

وی با اشاره به چگونگی گرفتن رضایت از پدران و مادران توسط رزمندگان کم سن و سال برای حضور در جبهه ها ادامه داد: بچه های 22-23ساله فرمانده هان دلیر جنگ بودند، شرایط جنگ بسیار سخت تر از آن چیزی است که در فیلم ها و عکس ها می بینید و سرداران زیادی از شهرستان رفسنجان و از مس در جنگ داشتیم که مایه افتخار این منطقه هستند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تأکید کرد: اعتباری که ایران دارد و استقلالی که به آن می بالد به واسطه خون شهدا است آن دوران گروه بندی و جناح بندی نبود چیزی بنام دروغ و غیبت و زیرآب زنی های امروزی نبود و خالصانه می جنگیدند و دفاع می کردند. فقط دعوا سر این بود که چه کسی اول به خط برود و می خواستند نوبت یکدیگر را برای رفتن به خط مقدم جبهه بگیرند.

انارکی محمدی تأکید کرد: امروز نیاز جامعه فرهنگ ایثار و شهادت است اما با آن چه که فرهنگ جامعه باید از خون شهدا نشأت بگیرد، فاصله داریم. بایستی با همین برگزاری یادواره شهدا کار فرهنگی انجام شود.

وی اضافه کرد: کنگره عظیم شش هزار شهید استان که یک ششم شهدای استان از رفسنجان و انار است با همکاری سپاه پاسداران، بسیج، مجمع نمایندگان، استانداری و... برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم که با اجرای نظام اسلامی از مجریان صدا و سیما برگزار شد، با مداحی، اجرای تواشیح، خاطره گویی و پخش نماهنگ همراه بود.

نظر شما