شناسهٔ خبر: 29335418 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

بعد از لابی‌های متعدد، سرانجام شورای شهر تهران به انتخاب شهردار جدید رضایت داد؛

چه کسانی حناچی را به بهشت رساندند؟ +فیلم

همچنین اعضای حزب اعتماد ملی به پیروز حناچی رأی داده و مستقلین شورا که شامل محمد علیخانی، محمد سالاری، افشین حبیب‌زاده، حسن خلیل‌ابادی، زهرا نژادبهرام، الهام فخاری و مجید فراهانی هستند، به صورت نصف نصف رای خود را بین آخوندی و حناچی تقسیم کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بالاخره لابی‌ها و کشمکش‌های پشت پرده به سر رسید و پیروز حناچی، که پیش از این مهره فیک جریان اصلاحات در انتخاب شهرداران پیشین بود، به عنوان سومین شهردار پایتخت انتخاب شد.

پیروز حناچی کیست؟
پیروز حناچی، متولد سال 1343 و دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران و دکترای تخصصی معماری - مرمت شهری و باز زنده سازی شهرهای تاریخی از دانشگاه تهران است.

وی پیش از این معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بود که با روی کارآمدن افشانی در شهرداری تهران، ایرج معزی سکان دار معاونت فنی شد و حناچی به معاونت شهرسازی کوچ داده شد.

حناچی در فاصله سال های 80 تا 84 معاون معماری و شهرسازی وزارت راه بوده است.وی با حکم روحانی، به عنوان یکی از چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی کشور منصوب شده است.

از سوابق اجرایی وی می ‌توان به‌ معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی، دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری کشو، عضو شورای عالی ترافیک، رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی، معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورایعالی معماری و شهرسازی ایران اشاره کرد. وی هم اکنون معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران است.

قائم مقامی ریاست دانشکده هنرهای زیبا تهران (۱۳۷۲–۱۳۷۴)، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران (۱۳۷۸–۱۳۷۹)، سمت مشاوری رئیس دانشگاه تهران (۱۳۸۰–۱۳۸۴)، ریاست مؤسسه پژوهشی فرهنگ و هنر دانشگاه تهران، مدیریت گروه مرمت ابنیه و بافت دانشکده معماری دانشگاه تهران و سردبیری و مدیر مسئولی مجله تخصصی آبادی و ریاست نهاد جهانی غیردولتی فرهنگی دکومومو در ایراناز سوابق علمی پیروز حناچی بوده‌ است.

چه کسانی حناچی را به بهشت رساندند؟
از قرار معلوم و براساس برخی شنیده‌ها، اعضای حزب اتحاد ملت در شورای شهر در انتخاب شهردار دچار دودستگی شده بودند. بیشتر این اعضا  به سمت عباس آخوندی متمایل شده اما برخی از آنها سرانجام به حناچی رأی داند.

همچنین اعضای حزب اعتماد ملی به پیروز حناچی رأی داده و مستقلین شورا که شامل محمد علیخانی، محمد سالاری، افشین حبیب‌زاده، حسن خلیل‌ابادی، زهرا نژادبهرام، الهام فخاری و مجید فراهانی هستند، به صورت نصف نصف رای خود را بین آخوندی و حناچی تقسیم کرده‌اند.

اما باید عجیب‌ترین موضع سیاسی را باید در میان اعضای حزب کارگزاران شورای شهر جستجو کرد که به حناچی رأی مثبت دادند و به راحتی از آخوندی سوپر لیبرال عبور کردند.

14 ماه از حضور مدیریت جدید شهری در بهشت می گذرد. ماحصل خروجی 21 عضو اصلاح طلب شورا که از احزاب مختلف هستند؛۳ شهردار و ۲ سرپرست برای تهران بود.

محمدعلی نجفی اولین شهردار اصلاح طلبان به علت ابتلا به بیماری استعفا داد و محمدعلی افشانی دومین شهردار منتخب  مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شد و از بهشت رفت.

نظر شما