شناسهٔ خبر: 29334880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تحقق ۲۴ درصدی درآمد شهرداری/ طرح تفضیلی موجب افزایش تخلف‌های ساختمانی شد

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به طرح تفضیلی شهر رشت گفت: اصل طرح تفصیلی قابل قبول است ولی ضوابط آن نیازمند بازنگری و تجدید نظر بوده چراکه موجب افزایش تخلف‌های ساختمانی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، علی بهارمست در جلسه عصر دیروز (21 آبان) شورای شهر رشت با حضور در صحن علنی شورا به سوالات اعضا در خصوص عملکردش طی سه ماه عهده‌داری سرپرستی شهرداری رشت توضیحاتی ارائه داد.

 

سیدامیر حسین علوی، رئیس شورا در این جلسه با بیان اینکه برخی از پروژه‌های اصلی شهر متوقف شده است گفت: نداشتن شهردار به مدت سه ماه بهانه خوبی بر عدم اجرای برنامه‌های شهر نیست و انتظار است این نقایص هر چه زودتر برطرف شود.

 

وی ساماندهی سگ‌های ولگرد و رفع چاله‌های موجود در خیابان‌های شهر را از اصلی‌ترین مطالبات مردم در سامانه 137 عنوان و بیان کرد: پروژه شهربازی رشت، تعیین تکلیف وضعیت پارک آبی، توقف آب نماهای میلیاردی شهر، انحراف پروژه امام علی(ع) از سوالات اعضای شورا از سرپرست شهرداری است.

 

علوی تصریح کرد: عقب ماندگی شهرداری در هزینه‌های جاری منفی 43و در هزینه‌های عمرانی منفی 82 است.

 

بهارمست، در این جلسه با بیان اینکه مدیریت در دوران سرپرستی بسیار سخت و شهرداری با 700 میلیارد تومان بدهی در حوزههای مختلف تحویل بنده شد گفت: تمام تلاش بنده و همکارانم حفظ آرامش در مجموعه شهرداری بوده تا مشکلات داخلی به حوزه‌های مختلف شهری کشیده نشود.

 

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به بودجه 900 میلیاردی شهرداری تصریح کرد: 24 درصدی درآمد شهرداری در سال جاری محقق شده است.

 

وی با اشاره به تاخیر در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل شهرداری تصریح کرد: ماهانه 16 میلیارد تومان حقوق به پرسنل شهرداری پرداخت می‌شود که امکان پرداخت یک‌جا برای همه پرسنل با توجه به عدم نقدینگی وجود ندارد و در بازه زمانی 10 تا 16 روزه پرداخت می‌شود.

 

بهارمست با بیان اینکه باید نصف بودجه شهرداری محقق تا امکان پرداخت حقوق بدون تاخیر وجود داشته باشد اذعان کرد: بیش از 70 میلیارد تومان از درآمد شهرداری جز درآمدهای قابل تحقق است.

 

وی با اشاره به حذف عوارض ماده 11 توسط وزارت راه و شهرسازی و انتقاد از اعضای شورا در عدم حمایت از شهرداری بیان کرد: حذف این عوارض علاوه بر بی‌نظمی در ساخت و ساز موجب عدم تحقق بسیاری از درآمدهای پیش‌بینی شده شهرداری‌ها می‌شود.

 

سرپرست شهرداری رشت تاکید کرد: با وضعیت فعلی، درآمد ماه‌های پایانی سال که از ماه‌های پردرآمد برای شهرداری است محقق نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه لیست تمام پرداختی‌ها در دوران سرپرستی بنده وجود دارد افزود: تا ماه گذشته تمامی حقوق پرسنل شهرداری پرداخت و معوقاتی نداریم.

 

بهارمست با اشاره به چک‌های بی‌محل کشیده شده از دوران گذشته که موجب عدم صدور دسته چک برای شهرداری شده بود افزود: بیش از پنج میلیارد و ۶۰۰میلیون چک بی‌محل از مشکلات مالی شهرداری رشت بود که با همت مجموعه پرداخت فقط یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان باقی مانده است.

 

بهارمست با بیان اینکه در دوران سرپرستی بنده به‌علت بدهی ‌های گذشته سه بار حساب شهرداری مسدود شد افزود: در گذشته 15 دستگاه اتوبوس با هزینه هشت میلیاردی خریداری که فقط سه میلیارد پرداخت شد ومابقی در این دوره پرداخت و بروز شد.

 

وی با اشاره به طرح تفضیلی بر ضرورت اصلاحاتی در ضوابط طرح تاکید و خاطرنشان کرد: اصل طرح تفصیلی قابل قبول است ولی ضوابط آن نیازمند بازنگری و تجدید نظر بوده چراکه موجب افزایش تخلف‌های ساختمانی شده است.

 

بهارمست در ادامه به ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر حدود 43 دستگاه اتوبوس در سطح شهر تردد می‌کنند که به‌زودی 30 دستگاه اتوبوس تحویل و به ناوگان افزوده می‌شود.

 

وی ادامه داد: همچنین 21 دستگاه اتوبوس در حال بازسازی است که ظرف یکماه آینده تعداد ناوگان اتوبوس شهرداری به 80 دستگاه خواهد رسید.

 

سرپرست شهرداری  رشت با اشاره به اینکه پیگیری‌های بسیار در خصوص تصفیه خانه شیرابه سراوان انجام شده است بیان کرد: اکنون دستگاه تصفیه در مرحله تست قرار داشته و زمین محل استقرار تصفیه خانه نیز از اداره کل منابع طبیعی گیلان تحویل گرفته شده است.

 

وی از انعقاد 40 میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر طی دوران سرپرستی‌اش خبر داد و تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل آسفالت، پروژه هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی، احداث ایستگاه آتش نشانی، انعقاد قرارداد مطالعات تراموا و چندین پروژه سرمایه‌گذاری است.

نظر شما