شناسهٔ خبر: 29334798 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

تجهیزات ستاد مدیریت بحران فرسوده است/ساختار مدیریت بحران باید چابک سازی شود

«ساعی» با تاکید بر اینکه تجهیزاتی که برای مقابله با بحران‌ ها در کشور وجود دارد قدیمی و فرسوده است، گفت: ساختار مدیریت بحران باید چابک سازی شود.

صاحب‌خبر -

«زهرا ساعی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت ستاد مدیریت بحران کشور گفت: چند حادثه اخیر که در یکی دو سال گذشته در کشور رخ داد نشان داد ستاد مدیریت بحران کشور ضعیف عمل می کند و از انسجام لازم برای مدیریت بحران ها برخوردار نیست.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت ساختار ستاد مدیریت بحران کشور اظهار داشت: ایران جزو چند کشور حادثه خیز دنیاست. ما سیل، زلزله و هم سایر بلایای طبیعی را در کشور داریم. وقوع چنین حوادثی لزوم تقویت ستاد مدیریت بحران کشور را بیشتر می کند.

 

وی بیان کرد: به هر حال به موقع عمل کردن و برخورداری از تجهیزات لازم برای مدیریت بحران ها امری لازم و ضروری است، متاسفانه بخشی از لوازم و تجهیزاتی که در حال حاضر ما برای حوادث غیرمترقبه در کشور داریم بسیار قدیمی و گاها فرسوده هستند، استفاده از تجهیزات و فناوری های نو در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده مردم تبریز در خانه ملت یادآور شد: به هر حال بخشی از فاجعه ای که پلاسکو را رقم زد و یا آمار کشته شدگان زلزله کرمانشاه را بیشتر کرد نبود امکانات و تجهیزات لازم در این زمینه بود البته باید توجه داشت مدیریتی که با سرعت عمل و درایت کافی کارها را پیگیری می کند نیز باید در این سازمان وجود داشته باشد.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر نگاه حمایتی مجلس برای اختصاص بودجه کافی جهت خرید تجهیزات نو گفت: باید در ستاد مدیریت بحران مدیرانی سریع و چابک که با اصول اولیه کار آشنا باشند کارها را به دست بگیرند. به هر حال مدیریت در این بخش با سایر بخش ها متفاوت است یعنی باید مدیرانی که از هوشمندی و ذکاوت لازم برخوردار باشند، مدیریت کنند البته چابک سازی ساختار نیز در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد./

 

نظر شما