شناسهٔ خبر: 29333767 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گفت‌وگوی معاون ترامپ و آبه درباره کره شمالی و مسائل تجاری

معاون رئیس جمهوری آمریکا با نخست وزیر ژاپن امروز (سه شنبه) در دیدار با یکدیگر به بررسی تجارت دو طرفه و مساله کره شمالی پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در حالی امروز با یکدیگر دیدار کردند که دو طرف تلاش می کنند تا ائتلاف خود را پیش از نشست آ.سه.آن نشان دهند.

پنس به آبه گفت که قصد دارد تا مذاکرات تجارت آزاد را پیگیری کند؛ مذاکراتی که آبه و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سپتامبر توافق کرده بودند. مذاکرات تجاری نیز قرار است اوایل سال آتی میلادی انجام گیرد.

ژاپن نگران افزایش تعرفه های گمرکی آمریکا با چین است.

نخست وزیر ژاپن و معاون ترامپ همچنین درباره همکاری مشترک دو کشور درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی به یکدیگر مجددا تضمین دادند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا اواخر امروز برای حضور در نشست مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن که قرار است در سنگاپور برگزار شود و نشست همکاری اقتصادی آسیا-پاسیفیک (اپک) در پاپوآ گینه‌نو از طرف ترامپ عازم است.

وی گفته که گفتگویش با نخست وزیر ژاپن درباره پیشبرد هدف خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره است و آمریکا از تعهدات توکیو در جهت منطقه هندو-پاسیفیکی آزاد و باز حمایت می‌کند.

دو طرف همچنین قرار است درباره رشد نفوذ منطقه‌ای چین نیز گفت‌وگو کنند.

پنس اخیرا در مقاله‌ای در واشنگتن پست نوشته بود که آمریکا به زودی مذاکراتی را در جهت توافق تجاری بی سابقه‌ای با ژاپن آغاز می‌کند.

معاون ترامپ همچنین گفته که آمریکا به اعمال فشار دیپلماتیک و اقتصادی بر کره شمالی ادامه می‌دهد و به تمامی کشورهای حوزه هندو-پاسیفیک نیز تاکید کرد تا به فشار و تحریم‌ها علیه این کشور تا زمان تحقق کامل خلع سلاح اتمی کره شمالی ادامه دهند.

انتهای پیام

نظر شما