شناسهٔ خبر: 29333645 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل شستا در گفت‌وگو با ایلنا:

انتصاب‌ها بدور از توصیه‌ها و فشارها صورت گرفت/از هیچ ژن خوبی استفاده نکردیم/بانوان صاحب صلاحیت در شرکت‌های تابعه مشغول به کار شده‌اند

مدیرعامل شستا با تاکید براینکه از ابتدای دوره حضورم به عنوان مدیرعامل شستا نسبت به فعال کردن کمیته انتصابات در این مجموعه اقدام کرده‌ام، گفت: برای جذب مدیران در شرکت‌های شستا حتما شرایط و تخصص‌های افراد ذی‌صلاح در این کمیته مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بدور از توصیه‌ها و فشارهای موجود، در زمینه جذب افراد اظهار نظر می‌شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال انتشار برخی اخبار و فضاسازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تخلف شستا در به‌کارگیری برخی مدیران در شرکت‌های تابعه، مرتضی لطفی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) به این شبهه‌افکنی‌ها پاسخ داد.

مدیرعامل شستا با تاکید بر اینکه هیچ ژن خوبی در شرکت‌های شستا بکار گرفته نشده است به ایلنا گفت: ملاک ما برای جذب مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌های شستا جوانگرایی، تخصص و کارآمدی بوده است و بر همین اساس علیرغم همه فشارهای موجود تلاش کردیم ذره‌ای از معیارها و ملاک‌های تعیین شده کوتاه نیاییم.

لطفی با تاکید براینکه از ابتدای دوره حضورم به عنوان مدیرعامل شستا نسبت به فعال کردن کمیته انتصابات در این مجموعه اقدام کرده‌ام، گفت: برای جذب مدیران در شرکت‌های شستا حتما شرایط و تخصص‌های افراد ذی‌صلاح در این کمیته مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بدور از توصیه‌ها و فشارهای موجود، در زمینه جذب افراد اظهار نظر می‌شد.

مدیرعامل شستا وجود رابطه‌سازی یا خویشاوندسالاری در انتخاب مدیران و اعضای هیات مدیره شستا را تکذیب کرد و گفت: حتی یک مورد هم سراغ نداریم که افرادخارج از چارچوب‌ها و ضوابط تعیین شده در شستا یا شرکت‌های آن به کار گمارده شده باشند.

وی تصریح کرد: در یک‌سال اخیر حتی عده‌ای از بانوان صاحب صلاحیت هم با لحاظ چارچوب‌های تعیین شده به عنوان مدیر با عضو هیات مدیره در شرکت‌های تابعه شستا مشغول بکار شده‌اند که این موضوع نقطه قوت کار ما در دوره اخیر بوده است.

نظر شما