شناسهٔ خبر: 29333393 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

توانایی بیرالوند بیشتر از ۲۱۸ کیلوگرم بود/ داودی سال آینده می تواند تالاخادزه را در دوضرب بگیرد

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری با رضایت از عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات جهانی گفت: قهرمانی سهراب مرادی واقعا خوشحال کننده بود و دو نمانیده ایران در ۱۰۲ کیلوگرم رقابت دیدنی داشتند.

صاحب‌خبر -

محمد حسین برخواه در گفت و گو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات قهرمانی جهان۲۰۱۸ بیان کرد: حدود یک هفته بعد از بازی های آسیایی اردوی تیم ملی را برای حضور در قهرمانی جهان آغاز کردیم و وزنه برداران تمرینات نسبتاً سختی را پشت سر گذاشتند. نزدیک مسابقات خودم به این جمع بندی رسیده بودم که در مسابقات جهانی می توانم نتیجه خوبی بگیریم و خدا را شکر ملی پوشان عملکرد خوبی داشتند.

 

برخواه در پاسخ به این پرسش که مدال هایی که در مسابقات جهانی به دست آمد همان تعداد مدالی بود که خودش انتظار داشت، تصریح کرد: قبل از مسابقات تمام تلاش ما کسب  طلای ۹۶ و ۱۰۲ کیلوگرم بود که این اتفاق هم افتاد و دو مرتبه سرود ایران در سالن نواخته شد. برای رضا بیرالوند هم پیش بینی می کردیم روی سکو برود که خدا را شکر این اتفاق هم افتاد  و از لحاظ مدالی هم با همت ملی پوشان نتیجه خوبی گرفتیم.

 

*سهراب در رقابت با وزنه بردار چین حرف اول را می زند

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که وزنه های سهراب مرادی را خودش انتخاب کرد که با سهراب هم مشورت می کرد، گفت: قطعا با هماهنگی خود سهراب مرادی بود.در یک ضرب کار را ۱۸۲ کیلوگرم آغاز کردیم و بعد دنبال شکستن رکورد جهان بودی. برای دوضرب هم برنامه داشتیم با ۲۲-۲۲۳ کار را شروع کنیم. خدا را شکر که سهراب توانست وزنه ۲۳۰ کیلوگرم را بالای سر ببرد و وزنه بردار چینی را جا  بگذارد. قطعا سهراب مرادی هیچ وقت به این وزنه بردار چینی نخواهد باخت و من این را با اطمینان می گویم. تیان تائو وزنه بردار بزرگی است  اما سهراب مرادی حرف اول را خواهد زد.

 

وزنه‌برداری,اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,کشتی و وزنه برداری

برخواه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه فکر می کند سهراب مرادی به این دلیل ۲۳۷ کیلوگرم را نزد که انگیزه اش کم شده بود، تصریح کرد: طبیعی است وقتی وزنه بردار چین وزنه‌اش را نزد، انگیزه وزنه بردار ما در سطح پایین تری قرار گرفت  اگر وزنه بردار چین وزنه آخر را می زد ، قطعا سهراب مرادی هم پرتلاش تر برای زدن وزنه ۲۳۷ کیلوگرم روی تخته می‌آمد. با این حال سهراب و وزنه بردار چینی رقابت دیدنی داشتند و فکر می کنم مردم لذت بردند. وزنه ۲۲۶ کیلوگرم که وزنه بردار چینی زد، وزنه کمی نیست  و او آمده بود که برنده باشد و انتخاب وزنه هایش هدفمند بود. خدا را شکر که در نهایت سهراب توانست برنده باشد.

 

برخواه در پاسخ به این پرسش که از کسب کدام مدال بیشتر لذت برد، تاکید کرد: مدال سهراب خیلی خوشحال کننده بود چون وزنه بردار چین خیلی به ما نزدیک شده بود. رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم هم دیدنی بود و خدا را شکر که برای دو نمانیده ایران ختم به خیر شد.

 

*توانایی بیرالوند بیشتر از ۲۱۸ کیلوگرم بود

 او درباره ی عملکرد بیرالوند  و مهار وزنه ۲۱۸ کیلوگرم که منجر  به کسب طلای دوضرب جهان شد نیز گفت: کسانی که رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم را دیدند فکر می کنم از رقابت  دو وزنه بردار ایران لذت برده باشند. رضا بیرالوند برای اینکه روی سکوی قهرمانی برود، اگر به رکورد بالاتری در دوضرب احتیاج داشت ، وزنه ای بیشتر از ۲۱۸ کیلوگرم برای او می گرفتیم و به نظرم توانایی این را هم داشت بیشتر از ۲۱۸ کیلوگرم بزند چون او با مهار وزنه ۲۱۸ کیلوگرم ثابت کرد توانایی اش بیشتر از این وزنه بود. بیرالوند در یک ضرب به طور مکرر وزنه های بالاتری نسبت به ۱۷۵ کیلوگرم زده بود اما دو، سه هفته قبل از مسابقات جهانی از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی شد از این رو مجبور شدیم با وزنه های پایین تری کار را شروع کنیم. اگر آسیب دیدگی برایش پیش نیامده بود در یک ضرب وزنه بالاتر از ۱۸۰ کیلوگرم را می زد. با این حال فکر می کنم بیرالوند این توانایی را دارد که از سال آینده روی سکوی قهرمانی برود.

 

وزنه‌برداری,اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,کشتی و وزنه برداری

*داودی سال آینده می تواند تالاخادزه را در دوضرب بگیرد

سرمربی تیم ملی با امیدواری به آینده علی داودی ۱۹ ساله در دسته فوق سنگین جهان تاکید کرد: ما از قبل برنامه داشتیم بعد از اینکه جایگاه علی داودی در جدول تثبیت شد، به رتبه های بالاتری برسد و دنبال این بودیم که در دوضرب روی سکو برود و اگر ۲۴۵ کیلوگرم را می زد این اتفاق می افتاد. در کل عملکرد  داودی خوب بود . او در یک ضرب برای اولین مرتبه ۱۹۷ کیلوگرم را زد و توانست رکورد شخصی خود را نیز ارتقا دهد و از روحیه و اعتماد به نفس خوبی برخوردار است.

 

او ادامه داد: رقابت با وزنه برداران بزرگ دنیا تجربه خیلی خوبی برای داودی بود و انءشاالله سال آینده در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قطعا می تواند مدال نقره مجموع را دریافت کند. هم چنین تا سال آینده به امید خدا حتما در حرکت دوضرب به تالاخادزه می رسد. البته مردم هم انتظار دارند تا المپیک عنوان قوی ترین وزنه بردار به ایران برگردد و ان شاالله با همت علی داودی این اتفاق بیفتد چون او تواناییش را دارد.

 

وزنه‌برداری,اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,کشتی و وزنه برداری

*علی هاشمی به آن چه استحقاقش را داشت، رسید

 برخواه در مورد تکرار شدن قهرمانی علی هاشمی در جهان نیز بیان کرد: علی هاشمی واقعا نماینده خوب  و شایسته ای است و به آن چیزی که استحقاقش را داشت رسید و توانست قهرمانی اش را در جهان تکرار کند. این وزنه بردار باعث افتخار همه مردم است و روحیه جنگندگی که دارد باعث شد مردم از مسابقه لذت ببرند.

 

*فکر می کردیم اسامی سه وزنه بردار ایران به عنوان ورزشکار فعال اعلام شده است

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه چرا در لیست مقدماتی تعداد نفرات بیشتری را قرار نداد تا در نهایت تیم ناقص اعزام نشود، تصریح کرد: بیشتر از ۱۲ نفر بیشتر نمی توانستیم اسم بدهیم. باید تعداد نفرات بیشتری در سیستم آدامز قرار می گرفتند تا این امکان را داشته باشیم که در لیست نهایی جایگزین کنیم. اینکه لیست نهایی نسبت به لیست مقدماتی تغییرات داشته باشد منع قانونی ندارد اما ورزشکاران باید به عنوان ورزشکار فعال معرفی شده باشند برای نمونه عارف خاکی به عنوان ورزشکار فعال معرفی شده بود از این رو نامش در لیست مقدماتی نبود اما توانستیم در لیست نهایی جایگزین کنیم. ما علیرضا سلیمانی و همایون تیموری  و محمد زارعی را در اردو داشتیم و فکر می کردیم اسامی آنها در زمان مقرر به عنوان ورزشکار فعال اعلام شده است.

 

*سه نفری که به جهانی نرفتند در قطر کاپ شرکت می کنند

او در مورد برنامه تیم ملی برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک نیز گفت: اوایل اردیبهشت مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم که تلاش می کنیم تیم خوبی آماده کنیم و دست  و پا بسته نباشد  و بتواند با تیم چین رقابت کند. حدود یک ماه و نیم دیگر مسابقات قطر کاپ برگزار می شود که گزینشی المپیک است  و  سه نفری که به مسابقات جهانی نرفتند(علیرضا سلیمانی، همایون تیموری، محمد زارعی) به این مسابقه اعزام می شوند و حالا باید ببینم کسی دیگر آمادگی حضور در این مسابقه را دارد یا خیر.بهمن هم جام فجر را داریم که فکر می کنم گزینشی بودن آن برای المپیک ۲۰۲۰ تایید شده است و مسابقه خوبی می تواند برای نفراتی باشد که می خواهند در المپیک شرکت کنند.

 

وزنه‌برداری,اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,کشتی و وزنه برداری

* روی وزنه برداران جوان کار کردم تا تحت تاثیر جو مسابقات قرار نگیرند

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که چقدر تلا ش کرد تا نفرات جوان تیم تحت تاثیر جو مسابقات بزرگسالان جهان و حضور بزرگان دنیای وزنه برداری نشوند، تاکید کرد: از لحاظ ذهنی روی آنها کار کرده بودم. نکته مهم این است که من چند سال با این بچه ها بودم و از لحاظ روحیه و اخلاق از هم شناخت داشتیم و فکر می کنم با من راحت بودند و با آرامش روی صحنه مسابقات حضور پیدا می کردند. آنها امیدهای وزنه برداری ایران هستند و امیدوارم با تلاشی که می کنند در سال آینده روی سکوی بزرگسالن جهان قرار بگیرند.

 

او در پایان گفت: از آقای علی مرادی  رییس فدراسیون وزنه برداری تشکر می‌کنم مخصوصاً درفاصله زمانی بازی های آسیایی تا جهانی همه امکانات را برای ما مهیا کرد. کل مجموعه فدراسیون دست به دست هم دادند و واقعا این احساس را داشتم که همه دارند کمک می کنند تا تیم نتیجه خوبی بگیرد. از وزنه‌برداران هم تشکر می کنم که در این مدت تمرینات پرفشاری را تحمل کردند. همچنین باید از آقای مسعود قاسمی هم تشکر کنم که به عنوان سرپرست تیم کنار ما بود  و زحمات زیادی را متحمل شد. او از دوستان قدیمی پدر مرحومم است  و حضورش به من آرامش می داد چراکه حس می کردم پدرم در کنارم است.

 

نظر شما