شناسهٔ خبر: 29332843 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

مرورگرهای کم حجم برای جست‌وجو در نت را بشناسید

شاید بزرگ‌ترین مشکل این روزهای گوشی‌های هوشمند خالی شدن سریع شارژ باتری آنها باشد. دلایل مختلفی در خالی شدن شارژ گوشی‌های همراه وجود دارد که یکی از آنها می‌تواند مرور در اینترنت باشد.

صاحب‌خبر -

گوشی‌های هوشمند بسته به نوع سیستم عاملشان از یک مرورگر پیش فرض استفاده می‌کنند. برای مثال در گوشی‌های اندرویدی از مرورگر کروم به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض استفاده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مرورگر کروم بدون شک یکی از پرسرعت‌ترین و البته امن‌ترین مرورگرهاست که این امکان را نیز به کاربران می‌دهد تا با دیگر سرویس‌های گوگلی که در آن عضو هستند هماهنگ شوند.

به‌طوری که شما با هر دستگاهی امکان دسترسی به اطلاعات حساب کاربری گوگل خود را خواهید داشت. اما در کنار تمام این مزیت‌ها تحقیقات مختلف نشان داده که مرورگر کروم نقش بسزایی هم در خالی شدن شارژ باتری گوشی‌های همراه و هم اشغال حافظه گوشی دارد. اما خوشبختانه دنیای اپلیکیشن‌های کاربردی این مشکل را هم حل کرده است.

برای نمونه شما می‌توانید از مرورگرهای سبک‌تری که حجم کمی از باتری گوشی شما را مصرف می‌کنند استفاده کنید. یکی از این مرورگرها Via Browserاست، مرورگر کم حجمی که با تنظیمات شخصی سازی‌اش باعث می‌شود جای خالی گوگل کروم را احساس نکنید.

این مرورگر به روش مرورگر کروم کدنویسی شده و یکی دیگر از نکات مثبت آن هم این است که هنگام کار با آن تفاوتی با مرورگر کروم احساس نخواهید کرد. شما می‌توانید با کمک امکانات شخصی‌سازی که این مرورگر در اختیارتان می‌گذارد محیط آن را آن‌گونه که دوست دارید تغییر دهید.

پشتیبانی از ژست‌های حرکتی، مسدود‌سازی تصاویر یا تبلیغ‌ها، حالت ذخیره دیتا هم از دیگر ویژگی‌های کاربردی این مرورگر است. اما اگر خیلی اهل مرور در اینترنت و البته بیشتر مطالعه هستید و دوست هم ندارید هنگام گشت و‌گذار در اینترنت باتری گوشی‌تان سریع تخلیه شود و از سوی دیگر مرورگرتان حجم زیادی از فضای دستگاه را نگیرد Monument Browser می‌تواند بهترین گزینه باشد.

این مرورگر بیشتر برای افرادی که اهل مطالعه در نت هستند کاربردی خواهد بود. همچنین به خاطر مجهز بودن به افزونه مسدودسازی تبلیغات می‌تواند یک انتخاب خوب برای جایگزینی با مرورگر کروم باشد. هر دو مرورگر به‌صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.

 

منبع: روزنامه ایران


نظر شما