شناسهٔ خبر: 29332180 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خبر داد:

راهیابی 72 اثر به به بخش داوری جشنواره ملی فیلم رضوی یزد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مجید جوادیان زاده در نشست خبری جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد گفت: این جشنواره که در گفتمان سازی فرهنگ رضوی و جریان سازی آن نقش مؤثری دارد برای ششمین دوره در یزد برگزار می‌شود و سیزدهمین جشنواره کشوری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم رضوی از ۲۷ تا ۳۰ آبان برگزار می‌شود، ادامه داد: تاکنون بخش انتخاب فیلم‌هایی که قرار است در بخش داوری این جشنواره قرار بگیرند انجام‌شده است و اختتامیه جشنواره نیز در روز ۳۰ آبان ماه در سینما تک برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد عنوان کرد: ۵۰۳ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم رضوی ارسال شده است که از این تعداد ۴۰۱ اثر توسط هیئت انتخاب مورد بازرسی و بازبینی قرار گرفته‌اند و در نهایت ۷۲ فیلم کوتاه مستند و داستانی در جشنواره ملی فیلم رضوی یزد به بخش داوری راه یافتند.

وی ادامه داد: از مجموع آثار ارسالی به جشنواره، ۳۱۴ اثر در بخش داستانی به دبیرخانه جشنواره فیلم رضوی ارسال شدند که ۲۵۶ اثر مورد بازبینی و بررسی قرار گرفتند و در این بخش ۴۵ اثر در بخش داوری با هم رقابت دارند، در بخش مستند نیز از ۱۸۹ اثر ارسالی به دبیرخانه، ۱۴۵ اثر بررسی و در نهایت ۲۷ اثر در بخش مستند با هم رقابت دارند.

جوادیان زاده گفت: استقبال از این جشنواره در یزد نسبت به دوره قبل چشمگیر بوده است به‌گونه‌ای که استان تهران با ۲۱ اثر منتخب و یزد با ۱۹ اثر منتخب در جشنواره دو استان با بیشترین آثار هستند که در این جشنواره رقابت دارند، استان‌های دیگر نیز با تعداد اثر مشخص در این جشنواره حضور دارند.

وی با اشاره به برگزاری بیست و ششمین دوره هفته کتاب استان یزد نیز گفت: این دوره از ۲۴ آبان تا ۱ آذر برگزار می‌شود و با توجه به اینکه امسال رویداد انتخاب استان یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران را پیگیری می‌کنیم هفته کتاب می‌تواند به عنوان تبلوری از اقدامات سازمان‌های دولی، غیر دولتی و تشکل‌های مردم‌نهاد در طول سال برای این انتخاب باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه جامعه کتابخوان جامعه‌ای فرهنگ پذیر و آموزش پذیر خواهند بود، ادامه داد: کتابخوانی محور فعالیت در سال ۹۷ بوده است و بیشتر برنامه‌های هفته کتاب امسال نیز بر اساس این محور تنظیم شده است.

جوادیان زاده افتتاحیه نمایشگاه کتاب، افتتاح باشگاه کتابخوانی کودکان کار و خیابانی، رونمایی و راه‌اندازی نخستین کتابفروشی سیار استان، راه‌اندازی رادیو کتاب دانایی، همایش تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب و نشر، افتتاحیه باشگاه کتابخوانی معلولین را از جمله برنامه‌های هفته کتاب استان یزد اعلام کرد.

نظر شما