شناسهٔ خبر: 29331576 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دبيرکل ناتو: آمريکا و اروپا درباره برجام اختلاف‌ دارند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - دبيرکل سازمان پيمان آتلانتيک شمالي «ناتو» روز دوشنبه اعلام کرد اروپا و آمريکا درباره مسائل مختلف از جمله تجارت و برجام اختلاف دارند.
به گزارش خبرگزاري آريا، «ينس استولتنبرگ» Jens Stoltenberg در برلين با بيان اينکه در حال حاضر ترديدهايي درباره قدرت شراکت دو سوي اقيانوس اطلس وجود دارد تصريح کرد بايد صادق بود و اعتراف کرد که اروپا با آمريکا بر سر مسائل مختلف از جمله تجارت و توافق هسته‌اي ايران اختلاف دارد.
«دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا، سه شنبه 8 مي به طور يکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذيل برجام کشورش را از اين توافق بين المللي خارج و بازگشت تحريم‌هاي هسته‌اي را اعلام کرد. (دور نخست تحريم ها از 7 اوت به اجرا گذاشته شد. دور دوم نيز 5 نوامبر رسما اجرايي شد)
خروج آمريکا از برجام با انتقادات گسترده جهاني بويژه ديگر طرف هاي امضا کننده اين توافق بين المللي روبرو شده است. بريتانيا، فرانسه، روسيه، چين، آلمان و اتحاديه اروپا اعلام کرده اند به برجام پايبند بوده و از آن حمايت مي کنند.
در همين راستا؛ ايران و اروپا در هفته هاي اخير گفت و گوهايي را به منظور حفظ برجام پس از خروج آمريکا از اين توافق بين المللي آغاز کرده اند؛ اروپا در جريان اين مذاکرات متعهد شد بسته اي حمايتي در چارچوب برجام و براي مقابله با تحريم هاي آمريکا عليه ايران به تهران ارائه کند.
117
تاکيد اعضاي برجام بر ادامه روابط تجاري با ايران/تحليل
حمايت مجدد اتحاديه‌اروپا از برجام منهاي آمريکا
برخورد واشنگتن با برجام، نشانه‌اي از افول آمريکا

نظر شما