شناسهٔ خبر: 29331445 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

با حضور مسولان و هیات های اقتصادی خارجی انجام می شود

برگزاری بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با حضور لاریجانی در تبریز

نصر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با حضور لاریجانی رئیس مجلس و وزیر صنعت و معدن یکم آذر در تبریز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر از فارس، صمد حسن زاده امشب در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با حضور لاریجانی رئیس مجلس و رضا رحمانی وزیر صنعت و معدن و تجارت یکم آذر با شعار الگوی دیپلماسی اقتصادی و حمایت از کالای ایرانی در  تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار از میهمانان خارجی در  بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور دعوت شده است، افزود: در این همایش علاوه بر هیات‌های اقتصادی از 32 استان کشور، مسئولان اقتصادی کشورهای عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و نخجوان و سفرای کشورهای اتریش، آلمان و اتریش در تهران حضور خواهند داشت.

حسن‌زاده گفت: در طول بیست و سه همایش برگزار شده دستاوردهای خوبی در حوزه رفع مشکلات فعالان اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار ایجاد شده که قانون بهبود محیط کسب و کار و تشکیل شوراهای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و اصلاح قوانین مالیاتی، گمرکی، بانکی و کار از دستاوردهای آن می‌توان نام برد.

وی تصریح کرد: اینک در شرایط فعلی و جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران ضرورت‌هایی برای برون رفت از این وضعیت لازم است که باید در رفع مشکلات و نارسایی‌ها به فعالان اقتصادی کمک شود.

حسن‌زاده مشکلات ثبت سفارش و تامین ارز برای واردات مواد اولیه و تجهیزات، ترخیص کالاهای وارده شده به گمرکات، واردات بدون انتقال ارز، افزایش اختیارات استان‌ها در ورود موقت،  تامین نقدینگی واحدهای تولیدی به لحاظ کاهش ارزش پول ملی برای تامین مواد اولیه، ضرورت کنترل کالاهای وارداتی با ارز دولتی در توزیع و فروش به مصرف کنندگان، ضرورت تامین و توزیع کالاهای ضروری و مواد اولیه برای جلوگیری از تعطیلی واحدها و آسیب دیدن اقشار کم درآمد و الزام نصب صندوق‌های مکانیزه وصول مالیات بر ارزش افزوده از جمله موارد و مشکلات حوزه صنعت و اقتصاد است که جمع بندی شده و برای رفع آن به دولت پیشنهاد خواهد شد.

وی تهاتر بدهی‌های مالیاتی پیمانکاران با مطالبات شرکت از دستگاه های دولتی، تعدیل در مالیات ستانی از فعالان اقتصادی استان و کاهش سهم مالیاتی به تناسب شرایط، ضرورت اصلاح ارزش های پایه صادراتی گمرکی برای اجرای بخشنامه پیمان سپاری ارزی در شرایط فعلی، کاهش مالیات بر درآمد از فعالان اقتصادی تا 10 درصد،  درخواست افزایش مدت زمان تقسیط بدهی بدهکاران مالیاتی، توجه به حل مشکلات قالیبافان در خصوص تامین مواد اولیه و پرداخت تسهیلات و مشکلات مالیاتی، تعدیل و اصلاح مالیات بر ارزش افزوده صنف طلا و کثرت بخشنامه ها و دستورالعمل‌ها و قوانین موجب سردرگمی مدیران و مودیان می شود ضرورت حرف قوانین و مقرارت زاید از اهمیت زیادی برخورداری است از موارد و مشکلات دیگر حوزه صنعت و اقتصاد بوده که بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور بررسی و برای رفع آن به دولت پیشنهاد می‌شود.

حسن زاده افزود: در بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور از 32 واحد نمونه استانی و 3 واحد نمونه ملی استان تجلیل می‌شود.

وی با انتقاد از تحریم‌های اخیر آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: این تحریم‌ها در شان جامعه انسانی و بین‌المللی نیست.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به کاهش ارزش پول ملی در کشور تصریح کرد: خوشبختانه روند کنترل بر نرخ ارز توسط دولت، بهتر از ماه‌های قبل بوده و شاهد کاهش قیمت ارز در کشور هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما