شناسهٔ خبر: 29331332 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

شربتی شادی‌آوربرای ازبین بردن افسردگی +طرز تهیه

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت طبیعی را در تقویت مغز و اعصاب و رفع افسردگی موثر دانست.

صاحب‌خبر -
شربت فرنجمشک و بهار نارنج حاوی انواع ویتامین‌های A.، C. E.، K.، گروه ویتامین‌های B. مانند B. ۱، B. ۲، B. ۳، B. ۶، منیزیم، پتاسیم، فسفات، آهن، کلسیم، روی، تانن، پکتین، فنیل اتانول و گرانول است.

برای بررسی خواص شربت فرنجمشک و بهار نارنج و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت فرنجمشک و بهار نارنج
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت فرنجمشک و بهار نارنج اظهار کرد: این شربت نشاط‌آور و ضد افسردگی است و نقش موثری در تقویت مغز و اعصاب و سیستم قلبی و عروقی و بهبود سردرد‌های میگرنی و درد مفاصل دارد؛ شربت فرنجمشک و بهار نارنج از بیش‌فعالی کودکان هم جلوگیری می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت فرنجمشک و بهار نارنج بیان کرد: این شربت برای افرادی که از شدت اضطراب و استرس ناخن خود را می‌جوند و دچار تیک عصبی هم هستند، مفید است؛ شربت فرنجمشک و بهار نارنج به رفع بی‌خوابی و تپش قلب و تسکین سردرد کمک شایانی می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت فرنجمشک و بهار نارنج برای افرادی که دچار مشکلات گوارشی با منشا عصبی هستند، بسیار مفید است، زیرا این شربت اعصاب معده را آرام و ناراحتی‌های گوارشی را هم برطرف می‌کند.

عظمایی تاکید کرد: شربت فرنجمشک و بهار نارنج تاثیر چشمگیری در تقویت حافظه دارد و از بروز آلزایمر در افراد هم جلوگیری می‌کند؛ این شربت موجب تحریک هورمون کورتیزول می‌شود و با کاهش دادن آن بدن را آرام می‌کند.

وی تصریح کرد: شربت فرنجمشک و بهار نارنج تهوع و استفراغ را در زنان باردار برطرف می‌کند؛ این شربت ضد نفخ و بادشکن است و درد‌های قاعدگی را هم تسکین می‌دهد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت فرنجمشک و بهار نارنج خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ این شربت نقش موثری در کنترل فشار خون و هیجانات عصبی و رفع تشنگی، بیماری‌های پوستی مانند خارش، اگزما و کهیر و کم‌خونی دارد.

عظمایی یادآور شد: شربت فرنجمشک و بهار نارنج اعصاب را آرام می‌کند بنابراین موجب رفع سندروم بی‌قراری پا‌ها می‌شود.

مواد لازم برای تهیه یک و نیم لیتر شربت فرنجمشک و بهار نارنج
عسل ۶ قاشق غذاخوری
عرق بهار نارنج یک و نیم لیوان
عرق بیدمشک یک لیوان
گلاب نصف لیوان
بذر فرنجمشک ۲ قاشق غذاخوری
آب ۶ لیوان
آب ولرم نصف لیوان

طرز تهیه شربت فرنجمشک و بهار نارنج
-نخست عسل را در آب ولرم حل کنید.
-محلول آب و عسل را به آب بیفزایید و هم بزنید.
-بذر فرنجمشک را به محلول آب و عسل اضافه کنید.
-عرقیجات را به سایر مواد بیفزایید.
-مواد را خوب هم بزنید تا شربت لعاب بدهد و جا بیفتد.
- می‌توان در صورت دلخواه به این شربت یک تا ۲ عدد سیب رنده شده هم اضافه کرد.
-این شربت بهتر است یک لیوان صبح ناشتا و یک لیوان شب قبل از خواب میل شود.

خبرنگاران جوان

نظر شما