شناسهٔ خبر: 29329918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

با سرمایه‌گذاری عربستان؛

خبرگزاری فارس: یک استاد ارتباطات گفت: عربستان به دلیل وحشتی که از ایران داشت، تعدادی از فعالان رسانه‌ای را با دادن پول‌های زیاد از انگلیس به شبکه ضدایرانی «ایران اینترنشنال» آورد.

«ایران اینترنشنال» به خاطر وحشت سعودی‌ها از ایران تأسیس شد

صاحب‌خبر -

سیدغلامرضا کاظمی دینان درباره شبکه ایران اینترنشنال گفت: شک نکنید که این شبکه با سرمایه‌گذاری عربستان، به خاطر وحشت سعودی‌ها از ایران تأسیس شد. آن‌ها این را می‌دانستند که ایران قدرتی است که ممکن است برایشان خطرهایی داشته باشد. به همین خاطر هزینه‌های بسیار زیادی کرده و تعدادی از فعالان رسانه‌ای را با دادن پول‌های زیاد از انگلیس به این شبکه ضدایرانی آوردند.

وی در ادامه افزود: ظهور این شبکه در راستای این است که بتوانند فشارهای بیشتری را از طریق این شبکه تلویزیونی به ایران وارد کنند. همچنین توسط اخبار، محتواها و میزگردهایشان، ترس و وحشت را درباره تحریم‌ها در دل مردم ایران بیندازند. البته تلاش می‌کنند که فعالیت‌هایشان بسیار زیرپوستی باشد.

کاظمی دینان درباره اینکه این شبکه تا به حال چقدر به اهدافش نزدیک شده، گفت: اصولا مردم ما مردمی هستند که کشورشان را دوست دارند. ممکن است گاهی نقدهایی به دولت و عملکردش داشته باشند، اما در نهایت اثر آنچنانی ندارد و این از علاقه‌شان کم نمی‌کند. ممکن است تخریب افکار توسط آنها اثرهای جزیی داشته باشد و باعث شود تا مردم ما هیجانی شده و عده‌ای از آنان تشویق به انجام برخی کارها شوند، اما در نهایت افکار آنها روی مردم ایران تاثیری ندارد.

وی در همین زمینه نیز بیان داشت: با تمام گرفتاری‌هایی که امروزه ما با آنها مواجهیم، اما ایرانیان واقعا مردم قابل ستایشی هستند. البته نباید از این غافل شویم که ایران اینترنشنال هم یک رسانه است که از نیروهای قوی و کارشناسان خبره استفاده می‌کند.

این کارشناس رسانه در ادامه با اشاره به آموزش سواد رسانه‌ای به مردم گفت: آموزش سواد رسانه‌ای در کشورمان وجود ندارد، اما اگر تقویت شود، مطمئنا سعودی‌ها نمی‌توانند به اهداف خود برسند و روی افکار مردم ما تاثیرگذار باشند. متاسفانه سواد رسانه‌ای مردم ما کم است و صداوسیما هم درباره این مسائل به مردم آگاهی کافی نمی‌دهد. شاید بهتر بود در تلویزیون میزگردهایی برگزار می‌شد و موافق و مخالف در کنار هم قرار می‌گرفتند و با همدیگر صحبت می‌کردند.

کاظمی دینان راهکاری برای این موضوع معرفی کرد و گفت: اگر صداوسیمای ما در ارتباط با سوادهای مختلف پیشقدم شود و انوع سوادها را به مردم آموزش دهد و مردم نیز بتوانند به خوبی آموزش ببینند، مطمئن باشید هیچ کدام از این رسانه‌های خارجی نمی‌توانند روی مردم ما اثرگذار باشند. اما متاسفانه گاهی اوقات به دلیل کمبود سواد این افکار روی مردم تاثیر می‌گذارند و گرفتاری‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: حتی پدر و مادرهای ما هم باید سواد رسانه‌ای پیدا کنند و وقتی این اتفاق رخ دهد، آنها می‌توانند فرزندان خود را در راستای آموزش و استفاده از رسانه‌ها تربیت کنند. نتیجه این می‌شود که ما به جای راهبری کردن مدام با فرزندانمان درگیر می‌شویم.

عضو شورای روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد درباره دستمزدهای بالایی که به مجری‌ و کارمندان این شبکه ارائه می‌شود، گفت: همین میزان دستمزدها هم ابزاری برای جنگ با ایران است و آمریکا و سعودی به جای خریدن سلاح و موشک و هواپیما از طریق رسانه‌ها وارد می‌شوند. در شرایطی که می‌توانستیم از ابزار جنگ نرم استفاده کنیم، چنین کاری نمی‌کنیم تا آنها را زیرپوستی مورد حمله قرار دهیم.

وی ادامه داد: همه ما این را می‌دانیم که مشکلات و اشتباهاتشان بیشتر از ماست و ما خیلی راحت‌تر می‌توانیم آنها را مورد حمله قرار دهیم، اما زمانی که این کار را نمی‌کنیم، آنها به جای خرید موشک و اسلحه، پولی به برخی خبرنگارهای خودفروخته می‌دهند و آنها را علیه کشورشان جذب می‌کند.

این کارشناس رسانه در پایان نیز بیان داشت: شبکه‌های ضد ایرانی مثل ایران اینترنشنال به طور مستقیم در مورد ایران هیچ حرفی نمی‌زنند و فعالیتشان کاملا زیرپوستی و غیرمستقیم است و در چنین شرایطی ما باید حواسمان را جمع کنیم و با استفاده از ابزاری که می‌شود مظلومیت کشور و حقایقی را به مردم دنیا نشان دهیم، طوری رفتار کنیم که صحیح باشد و بگوییم چیزی که اینها می‌گویند درست نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما