شناسهٔ خبر: 29329893 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برادر شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)،

شهید عسگری عاشق نثار جان خود در راه اهل بیت (ع) بود

قم - ایرنا - برادر شهید مجید عسگری گفت: برادرم عاشق نثار جان خود در راه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود و عاقبت به آرزوی دیرینش رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سعید عسگری دوشنبه شب در دیدار معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم با خانواده این شهید بزرگوار با بیان این که شهادت توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود، افزود:شهید عسگری کارهایش را بدون ریا و تظاهر انجام می داد و هر کاری از دستش بر می آمد، برای همه انجام می داد.
وی افزود: برادرم همیشه می گفت اگرما ادعا می کنیم که درصورتی که در روز عاشورا بودیم، در رکاب امام حسین(ع) قرار می گرفتیم، باید امروز جزو مدافعان حرم حضرت زینب(س) باشیم.

**پدر شهید نیز در این دیدار به بیان خاطره هایی از شهید عسگری پرداخت و توجه به نماز اول وقت، کمک به دیگران و مانوس کردن دانش آموزانش با معارف اسلامی و تشویق آنها به شرکت در نماز جماعت و نماز جمعه را از ویژگی های این شهید برشمرد.
عباس عسگری افزود: فرزندم کارهایش همیشه برای رضایت خداوند متعال بود، همیشه کوشش می کرد تا دانش آموزانش را با معارف اسلامی و فرهنگ شیعی آشنا کند.

** مادر شهید در این دیدار، با اشاره به فعالیت های دینی و مذهبی شهید عسگری تاکید کرد: فرزندم از دوران کودکی همیشه به دنبال انجام کارهای خیر و کمک به دیگران بود و بسیار به من و پدرش احترام می گذاشت و کمک می کرد.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم نیز در این دیدار با اشاره به طلبه و فرهنگی بودن شهید عسگری گفت: اگر امروز می توانیم به سهولت در حوزه علمیه، دانشگاه و مدارس در امنیت کامل تحصیل و تدریس کنیم، به واسطه ایثارگری ها و جانفشانی های شهدا از جمله شهیدان مدافع حرم است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا قاسمی نیا با بیان این که شهیدان همیشه زنده هستند، خاطرنشان کرد: مبلغ اصلی دین اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شهدا می باشند.
وی پیروی از ولایت فقیه را یکی از ویژگی های مشترک شهیدان دانست و گفت: اگر بخواهیم در زندگی و جامعه موفق باشیم، باید خانواده شهدا الگوی ما باشند و همچون آنها عمل کنیم و ان شاءالله بتوانیم جزو پیروان راستین شهیدان باشیم.
قاسمی نیا با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بر اهمیت نقش رسانه ها در این زمینه تاکید کرد و افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، از جمله رسانه هایی است که به این مساله اهمیت فراوانی می دهد.

** رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم نیز در این دیدار گفت: ما در برابر شهیدان وظایف سنگینی برعهده داریم و با حضور در منزل خانواده شهدای عزیز، ضمن کسب فیض از محضر ایشان، برای خدمتگزاری بیشتر، روحیه و توان می گیریم و این مساله در زندگی و کار ما تاثیرگذار است.
جعفر مسلمی با ابراز امیدواری از این که بتوانیم پاسخگوی خون شهیدان و جزو رهروان راستین آنها باشیم، گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، از چند سال گذشته به منظور معرفی شهدای گرانقدر به جامعه در صفحه اصلی خود، بخشی را با عنوان «ما و شهدا» راه اندازی کرده که درحال حاضر به گنجینه ای تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: در این بخش تلاش شده است؛ تا هم زندگی نامه، خاطرات و وصیت نامه شهدا به همراه درس ها و پیام هایی که آحاد جامعه به ویژه نسل جوان می توانند از شهیدان دریافت کنند، انعکاس یابد.

**شهید مجید عسگری جمکرانی از معلمان هنرستان شهدای چهارمردان قم در رشته رایانه، طلبه حوزه علمیه و از خادمان افتخاری حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، عضو بسیج آموزش و پرورش و عضو داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر بود.
این شهید بزرگوار در مردادماه سال 1353 در شهر مقدس قم متولد شد و در جریان آزادسازی شهر بوکمال از آخرین پایگاه های داعش در سوریه به فیض عظیم شهادت نائل آمد و 3 فرزند از این شهید به یادگار مانده است؛ شهید عسگری 8 سال سابقه تحصیل در حوزه علمیه قم را داشت.
شهید عسگری جمکرانی در ششم آذرماه سال 1396 در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) به شهادت رسید.
مراسم اولین سالگرد شهادت شهید عسگری، روز پنجشنبه هفته جاری بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه حضرت زینب(س) واقع در میدان شهید محلاتی برگزار می شود.
استان قم بیش از 20 شهید در راه دفاع از حرم مطهر اهل بیت(ع) تقدیم کرده است.
7406/ 6133/

برچسب‌ها:

نظر شما