شناسهٔ خبر: 29329872 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛

4 موسسه کاریابی در آذربایجان شرقی مجوز اعزام نیروی کار به خارج را دریافت کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که تاکنون چهار موسسه کاریابی دراستان مجوز اعزام نیروی کار به خارج را دریافت کردند، گفت: اعزام نیروی کار ایرانی به خارج از کشور بسیار ارزشمند است؛ چرا که تعاملات نیروی کار ایرانی با کشورهای مختلف در انتقال مهارت، تکنولوژی و سرمایه گذاری در کشور بسیار موثر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از ایسنا ، میر احدحسینی  در خصوص جایگاه استان در اعزام نیروی کار به خارج از کشور، اظهار کرد: آذربایجان شرقی از نظر منابع انسانی فوق العاده غنی بوده و دارای یک میلیون و 200 هزار نفر شاغل و 150 هزار نفر بیکار است  که 40 درصد از بیکاران استان فارغ التحصیل هستند؛ از این رو فراهم کردن زمینه های اشتغال این افراد بسیار مهم است.
     
وی با اشاره به وجود 1.5 میلیون فارغ التحصیل درکشور، ادامه داد: موظف هستیم تا زمینه‌های اشتغال این افراد را فراهم کنیم؛ در صورتی که فرصت‌های شغلی موجود در کشور برای اشتغال این افراد کفاف نکند، اعزام نیروی کار به خارج از کشور بهترین راهکار است.
 
وی با بیان این‌که مجوز هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی در خارج از کشور بسیار موثر است، گفت: این افراد ضمن پیداکرن شغل مناسب و درآمد زایی می توانند مهارت و شغل‌های جدیدی نیز به کشور انتقال دهند که این امر در رشد و تعالی کشور بسیار تاثیرگذار است.
 
حسینی تصریح کرد: در سال 1385، طرح صدور نیروی کار را به وزارت کشور ارسال کردیم و پس از آن نیز دفاتر کاریابی خارجی ایجاد شده و فعالیت کردند.
 
وی اضافه کرد: جالب اینجاست که این افراد بعد از یادگیری مهارت‌های لازم به کشور خود برگشته و شروع به کارآفرینی کرده و برای چندین نفر نیز اشتغال ایجاد می‌کنند؛ بنابراین دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات و بسترهای لازم را دراین خصوص فراهم کرده و آموزش‌های زبان های انگلیسی را در اولویت خود قرارداده است.

انتهای پیام

نظر شما