شناسهٔ خبر: 29329613 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دریادار خان‌زادی: غافلگیری بزرگ نیروی دریایی ارتش برای غربی‌ها در راه است

ایرنا نوشت: امیر دریادار حسین خانزادی با تاکید بر بی اثر بودن تهدیدات دشمنان گفت هر چند ایران از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قربانی تحریم های گوناگون بوده که بیشترین آنها بر بخش دفاعی اعمال شده است اما این تحریم ها بر قدرت نظامی ایران تاثیر نگذاشته است.

صاحب‌خبر -

امیر دریادار حسین خان‌زادی با تاکید بر بی اثر بودن تهدیدات دشمنان گفت هر چند ایران از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قربانی تحریم های گوناگون بوده که بیشترین آنها بر بخش دفاعی اعمال شده است اما این تحریم ها بر قدرت نظامی ایران تاثیر نگذاشته است.

وی اظهار کرد: کشور ایران و نیروهای مسلح بویژه در بخش هایی مانند نیروی دریایی و نیروی هوایی که تجهیزات محور هستند بیشترین تحریم ها را تحمل کرده اند اما در طول سالیان متمادی ثابت کرده اند که نه تنها تحریمها بر روی نیروهای مسلح اثر نکرده بلکه باعث بلوغ و شکوفایی حوزه های علمی و فن آوری در مجموعه نیروهای مسلح به ویژه نیروی دریایی شده اند.

اهم سخنان امیر دریادار حسین خان‌زادی بدین شرح است:

* امروز در مجموعه نیروی دریایی به لطف و برکت انقلاب اسلامی ایران که باعث رشد و پویایی هم در بدنه کشور و هم در مجموعه نیروهای مسلح شده است در جوانان توانایی ساخت پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و دفاعی دریایی نیز ایجاد شده است.

* اکنون نیروی دریایی ناوشکنهایی با قابلیت حمل بالگرد و پرتاب موشک و اژدر در اختیار دارد و قرار است ماه آینده نیز شاهد الحاق یک فروند جدید از این ناوشکنها تحت عنوان ناوشکن 'ایران - سهند' به نیروی دریایی در ناوگان جنوب باشیم.

* زیردریایی 'ایران - فاتح' نیز که اولین فروند از نسل جدید زیردریایی ها و دارای کلاس متوسط است بزودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. قطعا این زیردریایی برای دشمنان از چند جهت یک غافلگیری خواهد بود چرا که نیروی دریایی موفق شده است بعد از تجربه زیردریایی های کلاس سبک یا غدیر، زیردریایی هایی با فن آوری بالاتر، تسلیحات جدیدتر، امکانات بیشتر و مدت ماندگاری بیشتر در زیر آب ساخته است.

* به جرات همینجا عرض می کنم که تجهیزات جدید نیروی دریایی حتما و حتما برای غربی ها یک غافلگیری بزرگ است.

* نسل شناورهای کلاس موج که اولین آنها جماران بود با دستور و فرمان مقام معظم رهبری کار خود را درست زمانی که هیچکس تصور نمی کرد که جمهوری اسلامی ایران روزی توانایی ساخت پیچیده ترین آرایه های دریایی رو داشته باشد آغاز کرد.

* جماران یک تجربه بسیار موفق بود که تجارب دریانوردی بسیار زیادی را طی سالهای گذشته داشته و در مأموریتهای گشت دریایی و برقراری امنیت دریایی در منطقه خلیج عدن همواره در ناوگروهها به طور متناوب حضور داشته است.بر اساس همین تجارب، شناورهای بعدی پیشرفته تر و کامل تر از 'موج دو ' و 'موج سه' ساخته شده است.

* بلافاصله پس از رونمایی از 'ایران - سهند' که آذر ماه به نیروی دریایی ملحق می شود ناوشکن 'ایران - دنا ' رونمایی خواهد شد که از نسل جدید است و توانایی بیشتری نسبت به 'موج یک' دارد.

* در ادامه ساخت زیردریایی های کلاس متوسط ، مجموعه ای از زیردریایی های دارای توانایی ماندگاری بیشتر در زیر آب در آینده تولید خواهد شد.

امیر دریادار حسین خان‌زادی بامداد روز یک‌شنبه در راس هیاتی نظامی وارد دهلی نو پایتخت هند شد. وی به منظور شرکت در همایش دهمین سالگرد تاسیس سمپوزیوم نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند موسوم به (IONS) به هند سفر کرده است.

۲۹۲۹

نظر شما