شناسهٔ خبر: 29328814 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

9 میلیون مسافر سال گذشته در فرودگاه امام (ره) پذیرش شد

به گزارش ایرنا، شهرام آدم نژاد عصر دوشنبه در مراسم بازدید استاندار تهران از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) عنوان کرد: چشم انداز برنامه توسعه شهر فرودگاهی، اعزام

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، شهرام آدم نژاد عصر دوشنبه در مراسم بازدید استاندار تهران از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) عنوان کرد: چشم انداز برنامه توسعه شهر فرودگاهی، اعزام سالیانه 65 میلیون مسافر و پذیریش یک میلیون تن بار هوایی است.
وی تصریح کرد: هم اکنون متوسط دریافت بار مسافران در سال گذشته یک ساعت و 42 دقیقه بود که امسال به 28 دقیقه کاهش یافت.
آدم نژاد ادامه داد: برای رضایتمندی مسافران، چرخ دستی، ویلچر و تاکسی های فرودگاه در سال جاری ساماندهی شد و مشکلات مسافران در این حوزه ها به طور کامل بر طرف شده است.
وی با بیان اینکه چشم انداز توسعه این طرح عظیم مبتنی بر برنامه پنج ساله توسعه و مسئولیت اجتماعی بنا نهاده شده است، عنوان کرد: توسعه این طرح بر مبنای ایجاد و استقرار سازمان شهر فرودگاهی، ارتقای سطح خدمات، توسعه ظرفیت فرودگاه، اشتغالزایی و قطب لجستیک شدن در کشور بنا نهاده شده است.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام(ره) با اشاره به اینکه این طرح در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار احداث می شود، عنوان کرد: احداث ترمینال های مسافری سلام و ایرانشهر، تجهیز کامل باند دوم فرودگاه در قسمت جنوبی منطقه هوایی، ساخت برج ترافیک جدید و ایجاد منطقه تجاری و ویژه اقتصادی از فازهای مهم این طرح محسوب می شوند.
وی توسعه خدمات بارهوایی، توسعه خدمات لجستک چند وجهی و تولید در مجاورت فرودگاه، توسعه خدمات ریلی، ارتقای رضایتمندی و بهبود تجربه مسافران از دیگر برنامه های توسعه ای شهر فرودگاه امام خمینی(ره) عنوان کرد.
آدم نژاد اظهار داشت: توسعه انبارهای شهر فرودگاهی و تبدیل این منطقه به قطب حمل و نقل می تواند بسیاری از کاربری های زمین های با ارزش جنوب پایتخت را به کاربری های مفید دیگر تغیر دهد.
به گزارش ایرنا، براساس ماده 166 قانون پنجم توسعه، ایجاد شهر فرودگاهی در محدوده فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و ایجاد منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی در بخشی از اراضی فرودگاه جهت ارائه خدمات بانکی، بیمه ‌ای و سایر خدمات شهر فرودگاهی از قبیل گردشگری، پزشکی، رفاهی و مشابه آن باید در دستور کار دولت قرار گیرد.
همچنین محدوده مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به ترتیب از انتهای ضلع‌های جنوبی و غربی بخش هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) به مساحت هزار و 500 هکتار و 2 هزار و 500 هکتار خواهد بود که روند توسعه آن به کندی پیش می رود.
محمد حسین مقیمی استاندار تهران عصر دوشنبه به همراه آدم نژاد مدیر عامل و رییس هیت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان ری از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بازدید کرد.
/6003/3218
انتهای پیام

نظر شما