شناسهٔ خبر: 29327635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

معاون اول رئيس جمهور:

ارزش سهام عدالت به 14ميليون تومان رسيد

صاحب‌خبر -

وي با اشاره به برخي وظايف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي تصريح کرد: وزارت کار يکي از وزارتخانه‌هاي مهم دولت است که وظايف سنگيني در حوزه اجتماعي بر عهده دارد؛ حوزه اجتماعي امروز در کشور تبديل به حوزه‌اي تعيين کننده و سرنوشت‌ساز شده است که به هيچ وجه نمي‌توان از آن غفلت کرد. امروز همه مسائل اجتماعي، موضوعاتي هستند که با هزينه‌اي کم و در عين حال درآمد و منافع بسيار زياد براي کشور قابليت اجرا دارند.

وي با بيان اين‌که «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي سخنگوي طبقات پايين جامعه در مجموعه‌هاي حاکميت است»، خاطرنشان کرد: در شرايط پيش از اعمال تحريم‌هاي اخير همواره مي‌گفتيم که کشور با چالش‌ها و ابرچالش‌هاي بزرگي روبروست و موضوع بيکاري يکي از اين موارد عنوان مي‌شد که حداقل در بخش سياستگذاري و پيگيري از حوزه‌هاي مربوط به وزارت کار است. امروز نيز همچنان معتقديم بايد در کشور به موضوع اشتغال به عنوان اصلي‌ترين مسئله بپردازيم. در مقطع فعلي، در صورت غفلت موضوع بيکاري مي‌تواند به از کار بيکار شدن نيروهاي شاغل منجر شود. در اين زمينه هنر دولت و صاحبان بنگاه‌ها و مديران اقتصادي کشور آن است که نگذارند بنگاه‌هاي اقتصادي کشور وارد رکود شوند.جهانگيري اظهارکرد: اگر بتوانيم در دوران تحريم شرايط را به خوبي مديريت کنيم، بنگاه‌هاي توليدي روند کار خود را با نشاط پيگيري خواهند کرد و با مواردي از قبيل بيکار شدن نيروهاي شاغل روبرو نخواهيم شد.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود با تاکيد بر اين‌که «ايجاد اشتغال جديد از اولويت‌هاي جدي دولت است»،‌ به تخصيص يک و نيم ميليارد دلار اعتبار براي اشتغال روستايي و مناطق مرزنشين از سوي دولت اشاره کرد و گفت: با توجه به تغييرات نرخ ارز اين اعتبار امروز اين اعتبار به 18 هزار ميليارد تومان تبديل شده که منبع خوبي محسوب مي‌شود. در اين زمينه از وزير کار مي‌خواهم که هر چه سريع‌تر در خصوص واگذاري اين اعتبارات به مجموعه‌هاي مربوطه اقدام کند.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود با تاکيد بر اين‌که «کار اصلي اشتغال، توليد است و سرمايه‌گذاري و رفع موانع سرمايه‌گذاري در دستور کار دولت قرار دارد»، خاطرنشان کرد: دولت معتقد است که شوراي اشتغال بايد همچنان فعال باشد و موانع پيش روي سرمايه‌گذاري را برطرف نمايد. ان‌شاءالله در دوره تحريم نيز از منابع خارجي استفاده خواهيم کرد و نبايد بگذاريم که راه منابع خارجي به کشور بسته شود.

معاون اول رييس جمهور در بخش‌هاي ديگري از صحبت‌هاي خود در مراسم تکريم و معارفه وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به بيان برخي از اقدامات مهم انجام شده در مجموعه وزارت کار طي سال‌هاي گذشته پرداخت و خاطرنشان کرد: طي پنج ساله گذشته اقدامات مهمي نظير قرار گرفتن 12 ميليون نفر تحت پوشش بيمه درماني و برخورداري مردم از سود سهام عدالت انجام شد. دولت از سال قبل برخلاف فشار برخي نهادهاي رسمي، سود سهام عدالت را پرداخت کرد. امسال نيز طي ماه‌هاي آينده با عملکردي که بنگاه‌هاي اقتصادي در سال قبل داشته‌اند، سود بيشتري به سهامداران پرداخت خواهد شد و به همين ترتيب از سال آينده سودي بيشتر از آنچه که امسال پرداخت مي‌شود، پرداخت خواهد شد.

نظر شما