شناسهٔ خبر: 29327581 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتبار اشتغال روستایی ایلام به 12 هزار میلیارد ریال افزایش یافت

ایلام - ایرنا - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: سهمیه ابلاغی استان از محل تسهیلات توسعه ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی یک هزار و 80 میلیارد ریال بود که با رایزنی مسئولان استانی این اعتبار به 12 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

احمد خان ‌محمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون تعداد چهار هزار و 950 طرح به دبیرخانه کارگروه اشتغال با اعتبار 6 میلیارد و 444 میلیون ریال واصل شده است.
وی یادآور شد: همچنین تعداد طرح های معرفی شده به بانک های عامل سه هزار و 576 طرح با اعتبار سه هزار میلیارد و 16 میلیون ریال و اشتغال 6 هزار و 431 نفر است که کل اعتبار ابلاغی تاکنون جذب شده است.
معاون اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: سهمیه ابلاغی استان ایلام از تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی 139 میلیارد ریال و سهمیه تخصیصی به بانک های عامل 11 میلیارد ریال است.
خان محمدیان طرح های واصله به دبیرخانه کارگروه را 2 هزار طرح اعلام کرد و گفت: این طرح ها با اعتبار 100 میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و و 400 نفر به دبیر خانه ارجاع شده اند.
وی اضافه کرد: طرح های پرداخت شده در بانک های عامل نیز یک هزار طرح با اعتبار 50 میلیارد ریال و اشتغال 700 نفر است.
خان محمدیان در خصوص طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز گفت: سهمیه تخصیصی این طرح به استان ایلام سه هزار و 300 نفر است و تعداد واحدهای پذیرنده کارورز نیز 420 واحد است
وی تاکید کرد: ایلام جز هشت استانی است که طرح یارانه دستمزد در آن اجرا می شود و دستورالعمل های مربوطه به زودی ابلاغ خواهد شد.
7180/6119

نظر شما