شناسهٔ خبر: 29327414 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

آنکارا: اتهام فرانسه درباره «سیاسی‌بازی» در پرونده خاشقچی پذیرفتنی نیست

دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد: اتهام وزیر خارجه فرانسه درباره سیاسی کردن پرونده روزنامه‌نگار مقتول سعودی غیر قابل قبول است.

صاحب‌خبر -

العالم - ترکیه

دفتر ریاست جمهوری ترکیه عصر روز دوشنبه به سخنان وزیر خارجه فرانسه که مدعی شده بود آنکارا در پرونده قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی «سیاسی‌بازی» می‌کند، واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، دفتر رجب طیب اردوغان با صدور بیانیه‌ای این اتهام فرانسه را رد و آن را «غیر قابل قبول» خواند.

دفتر رئیس‌ جمهور ترکیه تاکید کرد که همه اسناد مربوط به قتل جمال خاشقجی را به دستگاه‌های ذی‌ربط فرانسه ارائه کردیم.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه گفت که کشورش هیچ فایل صوتی در ارتباط با قتل «جمال خاشقچی» در اختیار ندارد.

وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به اینکه وجود نداشتن این فایل‌ها در دست طرف فرانسوی یعنی «رجب طیب اردوغان» دروغ می‌گوید هم گفت: «این یعنی اینکه وی در این مورد وارد بازی سیاسی شده است.»

اردوغان روز شنبه در جدیدترین موضعگیری در خصوص پرونده قتل خاشقچی از تحویل همه فایل‌های صوتی مرتبط با پرونده خاشقچی به طرف سعودی خبر داده بود و گفت: «این فایل‌ها در اختیار کشورهای دیگری مثل آمریکا، فرانسه و انگلیس نیز قرار گرفته و نیازی به معطلی بیشتر نیست.»

خاشقچی روز دوم اکتبر وقتی برای دومین بار طی یک هفته به کنسولگری عربستان سعودی مراجعه کرد تا اسناد ازدواج خود را تکمیل کند، دیگر از کنسولگری خارج نشد و سه روز بعد رسانه‌های ترکیه به نقل از مقام‌های امنیتی این کشور گفتند که او در کنسولگری کشته شده است.

فارس

نظر شما