شناسهٔ خبر: 29327267 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی؛

انعقاد تفاهم نامه 4 جانبه با آلمانی ها برای کاووش های باستانی در ربع رشیدی

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از انعقاد تفاهم نامه چهار جانبه برای کاووش های باستان شناسی درمجموعه تاریخی و باستانی ربع رشیدی خبر داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از فارس ،  مرتضی آبدار ظهر امروز در نشست خبر با حضور خبرنگاران در مورد تفاهم نامه چهار جانبه برای کاووش های باستان شناسی درمجموعه تاریخی و باستانی  ربع رشیدی اظهار داشت: مجموعه باستانی و تاریخی ربع رشیدی نیازمند توجه پژوهشگران بین المللی است و در این زمینه تفاهم نامه مشترک چهار جانبه بین  سازمانمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری تبریز، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و موسسه آلمانی منعقد شده است.

وی افزود: موسسه آلمانی  با تکنولوژی و تجهیزات جدید و به روز در این مجموعه حضور یافته و کار باستان شناسی را آغاز کرده اند و طبق توافق صورت گرفته  در طی 28 ماه اقدامات اساسی کاووش ها  انجام شود.

آبدار ادامه داد: برای انجام و روند پیشرفت این پروژه یک میلیارد و 600 میلیون تومان سازمان میراث فرهنگی اعتبار اختصاص داده و 500 میلیون تومان نیز شهرداری متقبل شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به طرح ها و برنامه های در دست اجرای سازمان میراث فرهنگی گفت: از لحاظ گردشگری و بوم گردی اقدامات مناسبی در روستاها انجام گرفته و دراین راستا نرم افزاری تولید گردیده است که تمام اطلاعات مربوط به اقامت با تمامی جزئیات را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

وی افزود: همچنین کارهای مقدماتی پرونده ثبت جهانی جنگل های ارسباران آغاز شده و در حال پیگیری است و در کنار آن کارمرمت مسجد حسن پادشاه نیزآغاز شده و احیاءمی گردد.

آبدار در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ورود گردشگران خارجی به تبریز گفت:20درصد اشغال هتل ها در تبریز توسط گردشگران خارجی صورت گرفته بود  و در هفت ماهه سال جاری 98 هزار و 600 نفر در هتل های تبریز اقامت داشته اند

وی تصریح کرد: سال گذشته 18 درصد اقامت در هتل مربوط به گردشگران خارجی بود که امسال با دو درصد افزایش به 20درصد رسیده است.

حوطه باستانی معروف به ربع رشیدی یا رشیدیه در مجاورت محلات عباسی و یوسف‌آباد در شمال شرقی تبریز با وسعت حدود 13 هکتار یک اثر ملی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران است.

نظر شما