شناسهٔ خبر: 29326908 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

بررسی حاشیه های ارومیه در فدراسیون والیبال

فیروزی:بازبینی‌فیلم با موبایل‌تاثیری روی داور نداشت

جلسه کمیته داوران فدراسیون والیبال جهت بررسی موضوعات داوری بین تیم های شهرداری ارومیه و پیام خراسان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، جلسه بررسی اتفاقات پیرامون داوری و قضاوت دیدار بین تیم های شهرداری ارومیه و پیام خراسان در چهار چوب رقابت های هفته ششم لیگ برتر والیبال صبح روز دوشنبه در محل فدراسیون والیبال تشکیل شد. این دیدار در ست پنجم به دلیل اعتراض بازیکنان و مربیان شهرداری ارومیه حدود 50 دقیقه متوقف شد و در نهایت با برتری 3 بر 2 پیام خراسان به پایان رسید.


در این جلسه اعضای کمیته داوران، ناظر داوری، نماینده سازمان لیگ، داوران اول و دوم بازی حضور داشتند. پس از ارائه گزارش ناظر داوری این دیدار داور اول و دوم توضیحات لازم را ارائه کردند و اعضای کمیته داوران نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.


ابراهیم فیروزی، رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال در این باره می گوید: «بخشی از اتفاقات این بازی که مربوط به مساله داوری بود، ما در جلسه با اعضای کمیته داوران، اعضای سازمان لیگ، ناظر داوری و داوران این مسابقه مطرح کردیم. اینکه داور از دوربین یا موبایل برای بازبینی فیلم استفاده کند، غیرقانونی است. آنطور که دوستان در جلسه گفتند تماشای این فیلم به اصرار اعضای تیم شهرداری ارومیه بوده و تاثیری در اتخاذ تصمیم داور نداشته است.»


وی درباره اینکه داوران خط چند باری دچار مشکل شده اند، می افزاید: «از آنجایی که تیم ها در لیگ برتر فشرده و نزدیک رقابت می کنند، بخشنامه کردیم که همه استان ها باید از داوران ملی و باتجربه برای داور خط استفاده کنند. ضمنا قوانین دست داور اول را باز گذاشته که اگر داور خط خوب کار خودش را انجام نمی دهد، آن را جایگزین کند.»

نظر شما