شناسهٔ خبر: 29326902 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صلاح رتبه سوم فهرست 50 بازیکن برتر تارنمای گل را تصرف کرد

تهران- ایرنا- «محمد صلاح» مهاجم مصری لیورپول برای نخستین بار در رده سوم 50 بازیکن سال اعلام شده توسط تارنمای بین المللی گل، جای گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تارنمای گل روز دوشنبه نوشت: ستاره تیم ملی مصر در نخستین فصل حضورش در آنفیلد با به ثمر رساندن 32 گل در 36 بازی، رکورد بیشترین گل زده در یک فصل لیگ برتر جزیره را شکست.
صلاح پس از اینکه در تابستان 2017 از آ. اس رم به لیورپول ملحق شد، در کنار «روبرتو فیرمینیو» و «سادیو مانه» به سرعت به یکی از ارکان خط حمله ویرانگر تیم شهر مرزیساید انگلیس تبدیل شد. علاوه بر این، او در 13 بازی که در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا برای قرمزها به میدان رفت 10 گل به ثمر رساند، تورنمنتی که در نهایت با مصدومیت دقایق ابتدایی وی به شکست آنها مقابل رئال مادرید و از دست رفتن قهرمانی منجر شد.
صلاح خیلی زود ناکامی از دست دادن بازی فینال و قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست فراموشی سپرد و تمام تمرکز خود را برای ریکاوری هر چه سریعتر برای رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه، جایی که پس از 28 سال به همراه تیم ملی کشورش به آن راه یافته بود، معطوف کرد.
در روسیه هم به رغم تنش های خارج از زمین موجود مابین وی و فدراسیون فوتبال مصر که همچنان هم برطرف نشده است، او موفق شد 2 گل به ثمر برساند، گل هایی که البته نتوانست مانع از حذف زودهنگام فراعنه از گردونه رقابت های روسیه شود.
با این حال، با وجود اختتامیه نا امیدکننده فصل 2017- 2018، عملکرد صلاح رکوردشکن به اندازه ای درخشان بود که بتواند او را در جمع سه بازیکن برتر گل قرار داده و به «آلیسون بکر» دروازه بان برزیلی و هم تیمی خود در لیورپول بپیوندد.
اما چه کسی با کسب عنوان نخست، مهاجم گلزن لیورپول را شکست می دهد؟ آیا کریستیانو رونالدو جایگاهش را حفظ می کند؟ آیا لیونل مسی موقعیتش را پس می گیرد؟ و یا با توجه به اینکه «لوکا مودریچ»، «کیلین امباپه» و «آنتوان گریژمان» همگی سال درخشانی را سپری کرده اند، نامی جدید در رتبه اول گل درج خواهد شد؟
برای پی بردن به این موضوع باید تا فردا (سه شنبه) زمانی که فهرست کامل 50 بازیکن برتر منتشر می شود، منتظر بمانیم.
تارنمای بین المللی گل هر ساله با انتشار فهرستی، 50 بازیکن برتر سال را اعلام و آنها را رتبه بندی می کند؛ سردبیران و خبرنگاران 42 نسخه گل در سرتاسر جهان به نامزدهایی که براساس سطح ثبات، عملکردهای چشمگیر، پیشینه فوتبالی و همچنین موفقیت تیم هایشان چه در حوزه باشگاهی و چه در عرصه ملی طی یک سال، انتخاب شده اند، رای می دهند.
ورزشی**3991**9129

نظر شما