شناسهٔ خبر: 29325821 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد سناتور آمریکایی از تصمیم ترامپ برای استقرار سربازان در مرز مکزیک

یک سناتور آمریکایی، مستقر کردن سربازان این کشور را در مرز جنوبی با مکزیک برای ممانعت از ورود پناهجویان، بزرگترین رسوایی ترامپ خواند.

صاحب‌خبر -

انتقاد سناتور آمریکایی از تصمیم ترامپ برای استقرار سربازان در مرز مکزیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «برایان شاتز»، سناتور دموکرات ایالت هاوایی در سنای آمریکا روز گذشته از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به دلیل مستقر کردن سربازان در مرز جنوبی به منظور جلوگیری از ورود پناهجویان انتقاد کرد و آن را بزرگترین رسوایی ریاست جمهوری ترامپ خواند.

وی در حساب توییتری خود نوشت: «مستقر کردن سربازان ما در مرز، بدون وجود دلیلی که امنیت ملی را به خطر بیاندازد، از بزرگترین رسوایی های این ریاست جمهوری است. این سربازان زن و مردِ با مهارت و آموزش دیده، نمی‌توانند در جشن شکرگزاری در کنار خانواده هایشان باشند. آنها نزدیک شهرهای آمریکا هستند؛ اما باید غذاهای مختص جنگ را بخورند. بگذارید آنها به خانه هایشان بازگردند.»

دولت دونالد ترامپ در تلاش است حدود 7000 سرباز در حال خدمت را برای مقابله با هجوم پناهجویان آمریکای مرکزی، در مرز مکزیک مستقر کند. این درحالی است که چند روز پیش، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با درخواست دولت ترامپ برای اعزام این نیروها به مرز مکزیک مخالفت کرد. پیش از این هم دولت ترامپ صدها سرباز گارد ملی آمریکا را برای کمک به نیروهای گشت مرزی در مرز جنوبی این کشور مستقر کرده بود.

نتایج یک پژوهش مستقل پیشتر نشان داد پنتاگون باید بین 42 میلیون دلار تا 110 میلیون دلار برای مستقر کردن این سربازان در مرز مکزیک هزینه کند. همچنین مستقر کردن هر سرباز در اینگونه عملیات‌ها بین 112 دلار تا 143 دلار هزینه به دنبال دارد.

دونالد ترامپ در هفته های اخیر موضعی سرسختانه در قبال هجوم کاروان مهاجران آمریکای مرکزی به ایالات متحده در پیش گرفته است. وی حتی این کاروان مهاجران را اراذل و اوباش خوانده بود.

رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به رقابتهای انتخاباتی اعلام کرده بود به هر نحوی از ورود پناهجویان غیرقانونی به کشور جلوگیری خواهد کرد. وی پیشتر هم با استفاده از سیاست «تحمل صفر» تعداد زیادی از کودکان مهاجر را از خانواده هایشان جدا کرده بود؛ سیاستی که به دنبال افزایش اعتراضات از آن، مجبور به لغو آن شد.

انتهای پیام/

سناتور دموکرات آمریکایی تصمیم مهاجرتی اخیر ترامپ را رسوایی خواند

 

نظر شما