شناسهٔ خبر: 29324494 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

72 اثر به بخش رقابتی جشنواره ملی فیلم رضوی در یزد راه یافت

یزد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی گفت: در مجموع 503 اثر داستانی و مستند به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 401 اثر مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و در نهایت 72 اثر به بخش رقابتی راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجید جوادیان زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 314 اثر در بخش داستانی به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شده که از این تعداد 256 اثر مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و در نهایت 45 اثر برای مرحله رقابتی انتخاب شد.
وی ادامه داد: در بخش مستند 189 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 145 اثر مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و در نهایت 27 اثر وارد مرحله رقابتی شد.
این مسئول اظهار داشت: از استان های تهران، یزد و قم به ترتیب 17، 9 و پنج اثر، اصفهان، گیلان، آذربایجان شرقی و خوزستان هرکدام 2 اثر و خراسان رضوی، کردستان، مازندران، کرمان، آذربایجان غربی و همدان هر کدام یک اثر به بخش رقابتی فیلم کوتاه داستانی راه یافته است.
جوادیان زاده افزود: از بین آثار کوتاه مستند نیز استان های یزد و تهران به ترتیب 10 و چهار اثر، اصفهان و مرکزی هرکدام 2 اثر و سیستان و بلوچستان، البرز، اصفهان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، مازندران، قم، فارس و کهکیلویه و بویراحمد هرکدام یک اثر به بخش رقابتی راه یافت.
وی با بیان اینکه یزد برای ششمین بار پیاپی میزبانی جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی را بر عهده دارد، اضافه کرد: سیزدهمین دوره این جشنواره از 27 تا 30 آبان ماه در سینما تک یزد برگزار خواهد شد.
هدف این جشنواره ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل‌بیت و بهره‌گیری از منابع معتبر دینی، احادیث و روایات مرتبط بافرهنگ رضوی عنوان شده است.

** جامعه کتابخوان، فرهنگ پذیر است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه با تاکید بر اینکه جامعه کتابخوان فرهنگ پذیر خواهد بود گفت: بیست و ششمین دوره هفته کتاب از 24 آبان تا اول آذرماه با شعار حال خوش خواندن برگزار می شود.
جوادیان زاده افزود: امسال رویداد انتخاب پایتخت کتاب را در پیش داریم و هفته کتاب، تبلور و تجلی فعالیت های انجام شده طی سال جاری در راستای اخذ این نشان برای استان یزد است.
این مسئول با تبیین برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در هفته کتاب اظهار داشت: افتتاح نمایشگاه کتاب، کارگاه نویسندگی کتاب کودک، اجرای طرح های موسیقی کتاب و سفیران دانایی، افتتاح باشگاه کتابخوانی کودکان کار و خیابانی و رونمایی و راه‌اندازی نخستین کتاب فروشی سیار استان از جمله این برنامه هاست.
وی، افتتاح دبیرخانه استانی خبرگزاری کتاب، راه اندازی رادیو کتاب دانایی، جشن بیستمین سالگرد فصلنامه فرهنگ و هنر یزد، افتتاح طرح دوشنبه های کتابخوان در مهد کودک، بازدید از کتابخانه های زرتشتیان و افتتاح باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان زرتشتیان، تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب و نشر و اختتامیه نخستین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی از دیگر نامه‌های مهم هفته کتاب در یزد است.
استان یزد 110 باب کتابخانه عمومی با حدود 104 هزار نفر عضو دارد.
افزون بر 2 میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.
7532/ 6197

نظر شما