شناسهٔ خبر: 29324305 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

وجود ۱۴۰هزار بازمانده از تحصیل در کشور

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از وجود ۱۴۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل خبر داد و گفت: آماده همکاری با نهادهای مربوط هستیم تا با هم افزایی و البته پیگیری متمرکز بتوانیم کار بازگشت این کودکان را به مدرسه به نتیجه برسانیم.

صاحب‌خبر -

رضوان حکیم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آموزش و پررش به عنوان متولی اصلی انسداد مبادی بیسوادی و بازماندگان از تحصیل فعالیت می‌کند اظهار کرد: لازم است مابقی دستگاه‌ها از انجام فعالیت‌های موازی در این زمینه اجتناب کنند. به نظر می‌رسد اگر همه بپذیرند تولی گری اصلی برعهده ماست و دیگران می‌توانند به ما کمک کنند شاهد دستاوردهای بهتری خواهیم بود.

 

وی افزود: مجموعه اقدامات ما از سال ۹۲ منجر به بازگشت و آموزش ۱۴۳ هزار کودک بازمانده از تحصیل به نظام آموزش رسمی شده است و نرخ ثبت نام  در دوره ابتدایی به ۹۸.۱۳ درصد در سال ۹۶ رسیده است.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده و مشکلاتی که کودکان بازمانده دارند گفت: انتظار ما این است که همه نهادهای ذیربط با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند. از جمله مهمترین اقداماتی که دراین زمینه انجام شده تشکیل شورای راهبری انسداد مبادی بیسوادی در استان‌ها به منظور تسریع و تسهیل در امور است.

 

حکیم زاده ادامه داد: البته شیوه نامه اجرایی انسداد مبادی بیسوادی در سال ۹۲ به ادارات کل استان‌ها ارسال و دبیرخانه کشوری آن در آذربایجان شرقی مستقر شده است و ما متناسب با شرایط، برنامه عملی در استان‌ها پیاده کرده ایم.  هر ساله آمار بازماندگان از تحصیل را به تفکیک در اختیار استان‌ها قرار می‌دهیم و از آن‌ها می‌خواهیم این کودکان را به صورت موردی مورد توجه قرار داده و به مدرسه برگردانند.

 

وی درباره آمار بازماندگان از تحصیل و اختلافات آماری موجود در این زمینه نیز گفت: فهرست موجود که در آن بازماندگان با مشخصات کامل احصاء و درج شده رقم ۱۴۰ هزار بازمانده از تحصیل را نشان می دهد که تمام تلاش ما این است با بررسی نقطه به نقطه بتوانیم کودکان را به مدرسه برگردانیم.  آماده همکاری هستیم تا با هم افزایی و همکاری و البته پیگیری متمرکز بتوانیم کار را به نتیجه برسانیم.

 

 

 

نظر شما