شناسهٔ خبر: 29323658 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

صد و دومين شماره ماهنامه مديريت ارتباطات منتشر شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - صد و دومين شماره ماهنامه مديريت ارتباطات منتشر شد: صفحه خاکستري اخلاق در رسانه زير ذره‌بين «مديريت ارتباطات»
صد و دومين شماره ماهنامه مديريت ارتباطات منتشر شد: صفحه خاکستري اخلاق در رسانه زير ذره‌بين «مديريت ارتباطات»
صد و دومين شماره ماهنامه تحليلي، آموزشي و اطلاع رساني مديريت ارتباطات با تمرکز بر بررسي اخلاق در رسانه از ابعاد گوناگون منتشر شد.
اين ماهنامه از خردادماه 1389 بطور منظم و با موضوعات رسانه، روابط‌عمومي، تبليغات، بازاريابي و جامعه اطلاعاتي منتشر مي‌شود.
اميرعباس تقي‌پور مديرمسئول اين ماهنامه در بخشي از سرمقاله خود به مناسبت انتشار صد و دومين شماره ماهنامه مديريت ارتباطات با عنوان «زندگي بدون ارتباطات و ‌رسانه‌ها» چندان نيازي به برهان و پژوهش ندارد. دقت، ما را به درکي مشخص و معنادار از ميزان نفوذ پيام‌هاي رسانه‌اي در گفتار و رفتار خود و اطرافيان‌مان مي‌رساند. بعيد است يوهانس گوتنبرگ، زماني که در اوا‌سط قرن پانزدهم با اختراع دستگاه چاپ انقلابي عظيم را در صنعت نشر به وجود آورده بود، امروز را پيش‌بيني کرده باشد که در کسري از ثانيه پيام با درنورديدن مرزهاي جغرافيايي و به تعداد همۀ کساني که امکان دسترسي به اينترنت دارند، نشر و بازنشر شود! به‌تعبيري ديگر، در جهان مک‌لوهاني امروز، سيطرۀ رسانه‌ها و پيام‌هايي که صادر مي‌کنند، با بهره‌گيري از توان فناوري‌هاي اطلاعات و ارتباطات، همه‌جايي و همه‌مکاني شده و همين، نقطۀ شکل‌گيري يک پرسش اساسي است: «اخلاق، کجاي کار رسانه‌‌هاست؟»
«اخلاق و رسانه» عنوان تنها پرونده اين شماره است که با نگاهي به اخلاق در رسانه‌ها منتشر شده است. در زير عناوين مطالبي که در اين پرونده کار شده آورده شده است:
- اخلاق رسانه‌اي؛ تضاد غيرقابل‌حل؟ اميرعباس تقي‌پور
- چرا به مباحثِ نظري اخلاق نيازمنديم؟ در پي آن کارِ درست، علي وراميني
- شيرزاد پيک‌حرفه، استاد فلسفۀ‌ اخلاق در گفت‌وگو با مديريت ارتباطات؛ درست‌ترين راه؛ دشوارترين راه
- زبان، حقيقت، اخلاق و رسانه، ميلاد نوري
- اخلاق و رسانه‌هاي مجازي جديد در گفت‌وگو با حسن نمکدوست مدير مرکز آموزش و پژوهش همشهري
- روزنامه‌نگار بايد وقف حقيقت باشد، محسن آزموده
- کامبيز نوروزي از نسبت ميان رسانه، اخلاق و حقوق مي‎گويد؛ اخلاق صنفي را گروه صنف بايد کشف کند، علي وراميني
- رسالت‌ها‌، وسوسه‌ها و موانع اخلاقِ روزنامه‌نگاري ديدگاه‌هاي جمال رحمتي، احسان بداغي، ساجده سليمي
- رسانه‌هايي که مخاطب‌شان يارانه است، فروزان آصف نخعي
- «وظيفۀ حرفه‌اي» به‌جاي «رسالت اخلاقي»، اسماعيل اميني
- مرزهاي نسبي اخلاق در روزنامه‌نگاري، عفيفه عابدي
- درباره اخلاقِ روزنامه‌نگاري، مريم شباني
- از اخلاق فردي و اجتماعي تا اخلاق حرفه‌اي، فواد صادقي
- اخلاق در فقدان مديريت؟! علي عالي
- تقليل مرارت بشر از پسِ تقرير حقيقت، احسان اکبرپور
- چالش روزنامه‌نگاران در عصر سلطۀ لايک‌ها، عسل عباسيان
- عليه روزنامه‌نويسى، رجعت به روزنامه‌نويسى، رضا صديق
- ضرورتِ دستيابي به منشور اخلاقي، آزاده محمدحسين
- حکايتِ روزنامه‌نگارِ مقيم و مسافر، حميدرضا محمدي
- هميشه راهي وجود دارد، يزدان مرادي
- بي‌اعتمادي؛ تاوان بي‌اخلاقي، اميرحسين حسيني، هوشنگ گلمکاني، در نسبت اخلاق و نقد مي‌گويد؛ مکالمۀ‌ منتقد با اثر ،خالص‌ترين نوع نقد است، به قلم علي وراميني
- اخلاقيات آزادي، فريدون مجلسي
- دکتر محمدجعفر اميرمحلاتي از نسبت فضيلت دوستي و رسانه‌ها مي‌گويد؛ امر دوستي؛ مغفول رسانه‌ها نوشته ميثم مسکوکي
- نسبت اخلاق اسلامي و رسانه‌هاي جديد در گفت‌وگو با سيدحسن اسلامي اردکاني؛ ضرورت جداسازي مسئله از شبه مسئله
- روابط‌عمومي با مهندسي تفاهم در خدمت همدلي و هم‌زباني به قلم علي حسين غريبي
مؤسسه مطبوعاتي دايره رنگي ايده‌آل صاحب‌امتياز، اميرعباس تقي‌پور مديرمسئول، سيد غلامرضا کاظمي دينان رييس شوراي سياست‌گذاري و سميرا رستگارپور سردبير اين ماهنامه هستند.
روشن مهدوي، گلاره جباري، يوسف فروتن، سميرا کياني، الناز تقي‌پور و سيد شادي حسيني، ديگر همکاران ماهنامه مديريت ارتباطات مي‌باشند.
علاقه‌مندان جهت خريد و يا دريافت اشتراک ساليانه با شماره 88356436 -021 تماس حاصل فرمايند.

نظر شما