شناسهٔ خبر: 29323088 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

آلمان و کانادا دریافت فایل‌های صوتی در مورد مرگ خاشقچی را تائید کردند

در پی اعلام رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر تحویل فایل صوتی در مورد مرگ روزنامه‌نگار منتقد سعودی به تعدادی از کشورها، برلین و اوتاوا دریافت این فایل‌ها را تائید کردند.

صاحب‌خبر -

العالم _ اروپا

 آلمان امروز دوشنبه دریافت فایل‌های صوتی در زمینه مرگ «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را تائید کرد.

این در حالی است که «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه امروز در این مورد گفت که کشورش هیچ فایل صوتی در ارتباط با قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در اختیار ندارد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا هم امروز در موضع‌گیری دیگری گفت که سرویس اطلاعات این کشور به فایل‌های صوتی که ترکیه در زمینه مرگ خاشقچی در اختیار گذاشته گوش داده است. وی در عین حال گفت که شخصا فایل ها را گوش نکرده است.

ترودو گفت: «سرویس‌ اطلاعاتی کانادا درباره این موضوع با سرویس اطلاعاتی ترکیه همکاری نزدیکی داشته است.کانادا کاملا از آنچه ترکیه در اختیار گذاشته ، مطلع است و من دو هفته پیش با اردوغان گفت‌وگویی داشتم و اینجا در پاریس هم ما تبادل‌نظر کوتاهی داشتیم. من از او به دلیل باسخگویی قوی در زمینه موضوع خاشقچی قدردانی می‌کنم.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه در جدیدترین موضعگیری در خصوص پرونده قتل خاشقچی از تحویل همه فایل‌های صوتی مرتبط با پرونده خاشقچی به طرف سعودی خبر داده بود و گفت: «این فایل‌ها در اختیار کشورهای دیگری مثل آمریکا، فرانسه و انگلیس نیز قرار گرفته و «نیازی به معطلی بیشتر» نیست.»

نظر شما