شناسهٔ خبر: 29323067 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ینی شفق: آمریکا ۵ پایگاه برای پ.ک.ک در سنجار ایجاد کرده است

ایالات متحده که در ظاهر تلاش دارد تا عناصر تروریستی را با تعیین جوایزی چند میلیون دلاری برای سر سه عضو ارشد حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) از بین ببرد، پنج پایگاه نظامی جدید در منطقه سنجار واقع در شمال عراق برای این گروه‌ تروریستی ایجاد کرده است تا از حضور آنها در این منطقه اطمینان حاصل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ینی شفق، براساس برنامه "جایزه برای عدالت" افرادی که اطلاعاتی از هویت یا مکان تروریست‌های پ‌ک‌ک شامل مراد کاراییلان، جمیل باییک و دوران کالکان ارائه دهند مستحق دریافت جایزه ۳.۵ میلیون دلاری هستند.

به دنبال آنکه نیروهای مسلح ترکیه اخیرا در قندیل عراق ضربه‌ای به پ‌ک‌ک وارد آوردند، این تروریست‌ها فرار به سوی سنجار، منطقه‌ای واقع در مرز ترکیه-عراق را آغاز کردند. ارتباطات پ‌ک‌ک در خطی موسوم به ناحیه زاگرس کاملا قطع شده است.

ارتش ترکیه حدود ۴۰ کیلومتر وارد شمال عراق شده است و ۴۸ کمپ متعلق به تروریست‌های پ‌ک‌ک را در تازه‌ترین دور از حملات هوایی در مناطق کوهستانی قندیل، آواشین باسیان و زاپ منهدم کردند. عملیات‌های هوایی ترکیه در قندیل که تعداد اندکی عضو پ‌ک‌ک در آنجا باقی ماندند، شتاب گرفته است.

انتهای پیام  

برچسب‌ها:

نظر شما