شناسهٔ خبر: 29322780 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

روسیه: بازداشت خبرنگار روس بهانه‌ای برای تحریم‌های جدید آمریکاست

وزارت امور خارجه روسیه بازداشت روزنامه‌نگار روس در واشنگتن را اقدامی غیرقابل قبول دانست که گویای تلاش طرف آمریکایی برای یافتن بهانه تازه برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات مسکو بشدت نگران قضیه بازداشت "الکساندر مالکیویچ" روزنامه نگار روس در واشنگتن هستند. این اقدام طرف آمریکایی غیرقابل قبول است برای آنکه گویای تلاش آنها در جهت ممانعت از انتشار اطلاعات واقع گرایانه درباره اوضاع جهان است.

در وزارت خارجه روسیه تاکید شده که بازداشت این خبرنگار می‌تواند بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه شود. در این بیانیه آمده است: «بر اساس سئوالاتی که از این خبرنگار روسی در زمان بازداشت پرسیده شده مشخص است که قضیه بر سر تاثیر روسیه بر انتخابات داخلی آمریکاست که نشان می دهد مقامات آمریکایی تلاش می کنند تا بار دیگر مشکلات داخلی این کشور را توجیه کرده و علت آن را به روسیه نسبت دهند تا بهانه جدیدی برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه روسیه فراهم شود.»

دیپلمات‌های روسی از مقامات آمریکا خواستند تا از ادامه پیگرد و اعمال فشار بر روزنامه‌نگاران روسی دست برداشته و اجازه ندهند تا روابط دو کشور به خاطر رقابت سیاسی داخلی در ایالات متحده بیش از این تیره شود.

پیش از این اعلام شده بود که "الکساندر مالکیویچ" روزنامه‌نگار و نایب رئیس کمیسیون مجلس مردمی روسیه در زمینه توسعه جامعه اطلاعاتی، رسانه‌ها و ارتباطات جمعی که برای شرکت در کنفرانسی به آمریکا سفر کرده بود در فرودگاه واشنگتن بازداشت شده است. این شهروند روسی پس از بازجویی طولانی، در نهایت آزاد شده و این کشور را ترک کرد.

نظر شما