شناسهٔ خبر: 29316865 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی:

دولت برای رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی سمنان اقدام کند

سمنان - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: دولت با تدوین راهبردی مشخص و بلند مدت برای رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی این استان اقدام کند.

صاحب‌خبر -

علی اصغر جمعه ای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آن چه که کارشکنی برخی از نهادهای اجرایی خواند افزود: در کنار آن، تحریم های اقتصادی ایالات متحده آمریکا از دلایل اساسی مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی و معدنی کشور است.
وی خاطر نشان کرد: دولت برای رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی کشور باید گوش شنوا داشته باشد و با این راهبرد می توان برای توسعه اقتصادی در کشور گام برداشت.
جمعه ای ادامه داد: تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی و معدنی استان در زمان حاضر نفس های آخر خود را می کشد و صدها واحد صنعتی سمنان در آستانه تعطیلی قرار دارد.
رئیس اتاق بازرگانی سمنان اضافه کرد: نابسامانی های داخلی و فشارهای دشمنان خارجی روز به روز عرصه را بر بخش تولید کشور تنگ کرده است و اکنون در زمان حاضر صدها بنگاه اقتصادی این استان با حداقل ظرفیت فعال است.
وی تصریح کرد: باید با اتحاد و همدلی تحریم های یک جانبه ایالات متحده آمریکا را خنثی کنیم و دولت باید در این شرایط حساس برنامه های مدون داشته باشد.
جمعه ای ادامه داد: باید با حمایت از بنگاه های اقتصادی استان سمنان از افزایش روزافزون بزهکاری های اجتماعی در جامعه جلوگیری کرد و تعطیلی صنعت و معدن این منطقه از کشور در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سمنان تاثیر منفی دارد.
رئیس اتاق بازرگانی سمنان گفت: نهادهای اجرایی باید برای رفع گرفتاری های فعالان اقتصادی راهبرد مطمئن ارائه دهند و کاهش قدرت خرید مردم و رکود در بازار به اقتصاد کشور آسیب می زند.
در استان 702 هزار نفری سمنان 2 هزار و 10 واحد صنعتی وجود دارد.
7339/7408

نظر شما