شناسهٔ خبر: 29315335 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

فرانسه دریافت نوارهای صوتی مربوط به خاشقچی را رد کرد

وزیر خارجه فرانسه نسبت به دریافت هرگونه نوار صوتی درباره قتل روزنامه نگار منتقد سعودی ابراز بی اطلاعی کرده است.

صاحب‌خبر -

العالم - اروپا

به گزارش رویترز، ژان ایو لودرایان وزیر خارجه  فرانسه امروز دوشنبه گفت: تا آنجا که من می دانم، پاریس هیچ گونه نوار صوتی درباره قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی در اختیار ندارد.

بر اساس این گزارش اظهارات وزیر خارجه فرانسه در تناقض با اظهارات قبلی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است که گفته بود آنکارا نوارهای صوتی مربوط به قتل خاشقچی را در اختیار آمریکا و کشورهای اروپایی یعنی بریتانیا آلمان و فرانسه قرار داده است.

اردوغان گفته است که قتل خاشقچی با دستور عالی ترین مقام های سعودی انجام شده است.

لودرایان در پاسخ به این سئوال که آیا اردوغان دروغ می گوید، تاکید کرد: منظور من این است که در چنین شرایطی اردوغان در حال انجام بازی سیاسی است.

حاکمان عربستان سعودی هرچند تمامی مطالب درز یافته به رسانه‌ها مبنی بر قتل جمال خاشقچی را رد می‌کردند، اما سعودی‌ها نهایتا تحت فشار افشاگری‌های امنیتی و رسانه‌ای، در حالی که بیش از دو هفته منکر وقوع هر حادثه‌ای برای جمال خاشقچی در کنسولگری سعودی در استانبول بود، به کشته شدن وی داخل عمارت کنسولگری اعتراف کردند. با این همه فشار رسانه‌ها و افکار عمومی در سطح منطقه و جهان روی حاکمان عربستان سعودی برای افشای تمامی ابعاد این رسوایی ادامه دارد.

تسنیم

نظر شما