شناسهٔ خبر: 29308604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

تشدید درگیری ها در جنوب نوار غزه

منابع فلسطینی شامگاه یکشنبه از سلسله حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به جنوب باریکه غزه و شهادت ۶ فلسطینی توسط صهیونیست ها خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف به نقل از فلسطین الیوم، منابع فلسطینی شامگاه یکشنبه از سلسله حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به جنوب باریکه غزه که چندین شهید و زخمی بر جا گذاشت، خبر دادند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های اسرائیلی شامگاه یکشنبه سلسله حملات شدیدی را به چندین هدف در شرق خان یونس واقع در جنوب غزه انجام دادند.

بنا بر اعلام وزارت کشور فلسطین در غزه، این حملات به بر جا ماندن چندین شهید و زخمی از نیروهای مقاومت منجر گردید.

منابع فلسطینی از ترور یکی از رهبران نیروهای مقاومت القسام شاخه نظامی جنبش حماس و ۵ فلسطینی دیگر توسط صهیونیست ها خبر دادند.

«مصطفی حسن محمد ابو عوده» ۲۱ ساله، «علاء الدین محمد قویدر» ۲۲ ساله، «محمد سلامه برکه» ۳۷ ساله، و «محمد ماجد موسی القرا»  ۲۳ ساله و «محمود عطاالله مصبح» ۲۵ ساله از جمله نیروهای مقاومت هستند که به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از نظامیان صهیونیست ابتدا دست به عملیات ترور نیروهای مقاومت در منطقه الخزاعه واقع در شرق خان یونس زدند و سپس جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اقدام به موشک‌ باران منطقه مزبور کردند.

منابع فلسطینی می‌گویند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در راستای پشتیبانی از گروه ویژه ترور و برای اینکه بتوانند آنها را از محل درگیری دور کنند، اقدام به بمباران محل درگیری کرده‌اند.

منابع محلی از وقوع درگیری بین نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در شرق خان یونس حین عقب نشینی آنها به داخل اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خبر دادند.

سه نظامی اسرائیلی در شرق خان یونس کشته یا زخمی شدند

از سوی دیگر منابع صهیونیستی از کشته شدن دو نظامی صهیونیست و زخمی شدن یک نظامی دیگر که زخم وی عمیق اعلام شده است در درگیری با نیروهای القسام در شرق خان یونس خبر دادند.

نتانیاهو سفر به پاریس را نیمه کاره رها کرد

در همین حال، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیست درپی تشدید درگیری ها در غزه سفر خود به فرانسه را نیمه کاره رها کرد و به سرزمین های اشغالی بازگشت.

 تغییر مسیر هواپیماها از فرودگاه بن گوریون

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از رسانه های اسرائیلی اعلام کرد: در پی شدت یافتن درگیری ها در جنوب نوار غزه، حرکت هواپیما از فرودگاه بن گوریون و همچنین مسیر هواپیماهایی که از مناطق دیگر جهان به سمت این فرودگاه در حرکتند، تغییر یافت.

به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین مجاور غزه

 این در حالی است که آژیرهای خطر در اکثر شهرک های صهیونیست نشین مجاور غزه به صدا درآمدند و رژیم صهیونیستی از شهرک نشینان صهیونیست ساکن شهرک های اشکول در شرق رفح و خان یونس خواست برای آمادگی در قبال وقوع هر گونه حادثه غیرمنتظره، در نزدیکی پناهگاه ها باقی بمانند.

نظر شما