شناسهٔ خبر: 29306114 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

رهبر انقلاب  در دیدار اعضای کنگره‌ بزرگداشت
 شهدای استان قزوین:
شهدا نیازی به اغراق ندارند

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان قزوین که در تاریخ ۱۴ آبان ۹۷ برگزار شده بود، صبح امروز در محل این همایش در قزوین منتشر شد. به گزارش ایسنا، آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به موقعیت جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی قزوین گفتند: بزرگان، علما و شهدای برجسته قزوین و سوابق این استان در آزمون بزرگ دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مایه افتخار است.
رهبر انقلاب اسلامی، شهدا را مایه رونق حیات معنوی در کشور و حفظ حرکت به سمت اهداف آرمانها دانستند و افزودند: شهید در دوران زندگی با تن و جان خود در خدمت اسلام است و پس از شهادت با ایجاد فضای معنوی به جامعه اسلامی خدمت می‌کند. وی صدای شهیدان را تأثیرگرفته از خداوند متعال خواندند و خاطرنشان کردند: بزرگداشت شهیدان این صدای بیدارگر و هوشیارکننده را به گوش همه می‌رساند و دل‌ها را منقلب می‌کند، و بر همین اساس اگر روحیه جهاد و شهادت گسترش یابد، گرایش به شرق و غرب، و کفر و الحاد رخت برخواهد بست.
آیت الله خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که درصددند یاد شهدا را به فراموشی بسپارند و یا در عظمت کار بزرگ شهیدان خدشه وارد کنند، گفتند: اگر چه سی سال از پایان دوران دفاع مقدس می‌گذرد اما یاد شهیدان نه تنها فراموش نخواهد شد بلکه روز به روز در جامعه زنده‌تر می‌شود چرا که شهدا الگو و اسوه هستند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از یاد شهیدان و انجام کار هنرمندانه و دقیق در مورد آنان، افزودند: گاهی برخی افراد در بیان آثار شهدا مبالغه می‌کنند در حالی که شهیدان از جان و آرزوهای خود برای خدا گذشتند و عملشان آنقدر مهم، عظیم و باشکوه است که نیازی به اغراق ندارد.

در تذکر 26 نماینده مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد مطرح شد
منع کاندیداتوری مقامات دولتی در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات

مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به همراه 25 نماینده دیگر مجلس  در تذکری به سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار منع کاندیداتوری مقامات دولتی در انتخابات مدیران مسئول رسانه‌ها برای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات کشور سال 1397 شدند.
متن کامل این تذکر به شرح زیر است: «انتخابات نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیات نظارت بر مطبوعات کشور روز یکشنبه 27 آبان 97 به صورت الکترونیکی در سراسر میهن اسلامی برگزار می‌گردد. نهاد مطبوعات متعلق به مردم و به ویژه بخش خصوصی است، اما متاسفانه در سالیان گذشته برخی از مقامات دولتی با رانت ابزارهای خاص جایگاه بخش خصوصی را در هیات نظارت برمطبوعات اشغال کرده‌اند. با کمال تاسف تنی چند از مقامات دولتی به ویژه دستیار ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جز کاندیداهای نهایی انتخابات هیات نظارت در این دوره هستند. خواهشمند است اجازه ندهید حقوق رسانه‌ها مورد تعرض قرار گیرد. از جنابعالی انتظار داریم با فراهم نمودن زمینه‌های انتخاباتی عادلانه و رقابتی، حقوق حداقلی مطبوعات بخش خصوصی در این انتخابات مورد عنایت
 قرار گیرد.»
* اسامی نمایندگان امضا کننده به شرح ذیل است:
1- مصطفی کواکبیان تهران،2- عبدالرضا هاشمزایی، 3- پروانه سلحشوری، 4- طیبه سیاوشی، 5- قاسم میرزایی نیکو دماوند، 6- شهاب الدین بیمقدار تبریز، 7- سیده فاطمه ذوالقدر تهران، 8- محمد کاظمی ملایر، 9- محمد جواد فتحی تهران، 10- محسن علیجانی تهران، 11- پروانه مافی تهران، 12- فریده اولاد قباد تهران، 13- بهروز بنیادی کاشمر، 14- حشمت‌ا...فلاحت پیشه اسلام آباد غرب، 15- محمدرضا بادامچی تهران، 16- احمد بیگدلی خدابنده، 17- فاطمه سعیدی تهران، 18- شهباز حسن پور سیرجان، 19- علی ابراهیمی شازند، 20- غلامرضا حیدری تهران، 21- محمد علی وکیلی تهران، 22- سید فرید موسوی، 23- سید احسان  قاضی زاده فریمان و سرخس، 24- احمد مازنی تهران، 25- الیاس حضرتی، 26- علیرضا محجوب تهران

پیام تبریک جهانگیری به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران

معاون اول رییس جمهور در پیامی قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مسابقات جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی ۲۰۱۸ امارات متحده عربی را تبریک گفت. 
به گزارش ایسنا، در پیام  اسحاق جهانگیری آمده  است:قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مسابقات جام بین قاره ای فوتبال ساحلی 2018 امارات متحده عربی افتخار‌آفرین و غرور انگیز است.این پیروزی بزرگ را به ملی پوشان فوتبال ساحلی، مربیان و اعضای کادر فنی تیم، جامعه ورزش کشور و تمام آحاد ملت شریف ایران صمیمانه تبریک می‌گویم و موفقیت همه ورزشکاران افتخار آفرین و عزیز کشورمان را میادین مختلف ورزشی آرزومندم.

اعلام نظر هیات منصفه مطبوعات درباره روزنامه «ابرار» و «آخرین خبر» و خبرنگار «تابناک»

جلسه رسیدگی به پرونده‌های مدیران مسئول روزنامه «ابرار» و «آخرین خبر» و نیز پرونده خبرنگار«تابناک» صبح دیروز یکشنبه 20 آبان ماه -در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این جلسه به پرونده مدیرمسئول روزنامه ابرار با شکایت رییس سازمان هلال احمر و به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی رسیدگی شد که با اتفاق آرای  هیات منصفه مطبوعات، مدیر مسوول این روزنامه مجرم شناخته نشد.
همچنین در جلسه دیروز به پرونده مدیرمسئول آخرین خبر، به اتهام افترا و نشر اکاذیب با شکایت شاکی خصوصی رسیدگی شد که پس از پایان جلسه دادگاه، هیات منصفه مطبوعات مدیرمسئول این سایت را مجرم تشخیص داد و مستحق تخفیف ندانست. در این  جلسه به پرونده خبرنگار تابناک به اتهام دروغ مطالب خلاف واقع رسیدگی شد که با نظر هیات منصفه مطبوعات این خبرنگار مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته شد.

آخرین وضعیت پرونده آرش کیخسروی
 و قاسم شعله سعدی

وکیل مدافع آرش کیخسروی می‌گوید با وجود تبدیل قرار بازداشت موقت موکلش به وثیقه، او همچنان در بازداشت است.
ابوذر نصراللهی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت پرونده آرش کیخسروی اظهار کرد: به دادگاه مراجعه داشته‌ایم اما هنوز نتوانسته‌ایم پرونده را بخوانیم و امکان مطالعه آن نبوده است.
وی افزود: هنوز هم وثیقه تعیین شده را قبول نکرده‌اند و آرش کیخسروی همچنان در بازداشت قرار دارد.   وکیل مدافع آرش کیخسروی با بیان اینکه منتظر قبول وثیقه هستیم، گفت: البته اعلام نشده که وثیقه را از ما نمی‌پذیرند بلکه گفته شده که در موقعیت بعدی برای پذیرش وثیقه با شما تماس می‌گیریم ولی تا این لحظه وثیقه را از ما قبول 
نکرده‌اند.
نصراللهی در رابطه با قاسم شعله سعدی، وکیل دیگری که به همراه آرش کیخسروی بازداشت شده بود توضیح داد: خانواده آقای شعله سعدی نیز به دادگاه مراجعه کرده‌اند ولی وثیقه آنها نیز پذیرفته نشده و همچنان در بازداشت قرار دارد. براساس این گزارش، ابوذر نصراللهی 25 مهرماه، از صدور کیفرخواست برای آرش کیخسروی خبر داد و همچنین گفت که قرار بازداشت موقت موکلش فک و تبدیل به وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی
 شده است.
وی افزود: پرونده به دادگاه انقلاب ارسال شده و اگر بنا باشد که وثیقه‌ای از ما پذیرفته شود در دادگاه انقلاب پذیرفته خواهد شد. آرش کیخسروی و قاسم شعله سعدی دو وکیل دادگستری، ۲۷ مردادماه در پی حضور در مقابل مجلس شورای اسلامی به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی بازداشت شدند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما