شناسهٔ خبر: 29303088 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

معاون وزیر ارشاد:

دغدغه فرهنگی کمتر از دغدغه اقتصادی و معیشتی نیست

گروه فرهنگی ــ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دغدغه فرهنگی کمتر از دغدغه اقتصادی، معیشتی و رفاهی نیست، ادامه داد: در حوزه فرهنگ از لحاظ زیرساختی و عمرانی دچار فقر مفرط هستیم.

صاحب‌خبر -

دغدغه فرهنگی کمتر از دغدغه اقتصادی و معیشتی نیست

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سید هادی حسینی 20 آبان‌ماه در سفر به شهرکرد در جمع مسئولان و فعالان فرهنگی شهرستان فارسان، اظهار کرد: یکی از دلایل شکست برگزاری جشنواره‌ها این است که سریعا می‌خواهیم آن جشنواره استانی و یا ملی شود.
وی افزود: لازم است کار شاخص در استان مشخص شود و بر اساس آن، کار شاخص هر ساله برگزار شده تا به برند ملی برای استان تبدیل شود.
حسینی گفت: شهری همچون فارسان شهری قدیمی محسوب می‌شود که ظرفیت‌های بسیاری دارد و لازم است تمامی افراد مشارکت کرده تا فضایی فراهم کنند تا در یک روز از هفته فرهنگی، آن کار صورت گیرد.
وی در ادامه تاکید کرد: اگر تمام اعتبار حوزه فرهنگی استان به شهرستان فارسان اختصاص یابد، این اعتبار پاسخگو نبوده، زیرا حیطه فرهنگ بسیار گسترده است.
حسینی با اشاره به اینکه متولی ساخت و سازها در هر شهرستان فرماندار است، تصربح کرد: نیاز در حوزه فرهنگ بیش از ورزش احساس می‌شود و لازم است از زیرساخت‌هایی که موجود بوده به درستی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه دغدغه فرهنگی کمتر از دغدغه اقتصادی، معیشتی و رفاهی نیست ، ادامه داد: در حوزه فرهنگ از لحاظ زیرساختی و عمرانی دچار فقر مفرط هستیم.
وی بیان کرد: اگر اقتصاد در جایی وجود داشته باشد لازم است فرهنگ نیز در کنار آن مشاهده شود، اگر فرهنگ اقتصاد وجود نداشته باشد قطعا آن فرهنگ از بین خواهد رفت و ماندگار نخواهد بود.
حسینی با اشاره به محدود بودن سرانه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هر شهرستان در طول سال فعالیت فرهنگی، خاطرنشان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی غنی از حیث توانایی‌ها، داشته‌ها و فرهنگ بوده که لازم است تمامی افراد در کنار یکدیگر تلاش کنند تا ضعف‌های شهرستان برطرف شود.
انتهای پیام

نظر شما