شناسهٔ خبر: 29302272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

چهل سال پیش …

صاحب‌خبر -
 

21 آبان
*کارکنان وزارت فرهنگ و هنر اعتصاب خود را شروع کردند.
*جمعی از روحانیون تهران اعلامیه‌ای صادر کردند و فجایع کشتار بیرحمانه حکومت را محکوم نمودند. و ضمناً تقبل کردند ضمن همکاری با یکدیگر در امر تأمین نیازمندیهای اولیه و وسائل درمانی و عبور و مرور توطئه رژیم را در فلج کردن زندگی مردم خنثی نمایند.
* کارگران اعتصابی شرکت نفت در آبادان تظاهرات بزرگی راه انداختند.
*بنا به گزارش ساواک ۱۵۰۰ نفر از کارکنان اعتصابی صنعت نفت در محل اداره مرکزی شرکت نفت در اهواز گرد هم آمدند‌.
در این تجمع یکی از کارمندان شرکت ضمن سخنرانی برای حاضران اسامی ده تن از شهدای تظاهرات روز گذشته در اهواز را قرائت کرد .
* بنا به گزارش مشروح ساواک در باره اعتصاب کارکنان ادارات و وزارتخانه‌ها، کارکنان پست و تلگراف و تلفن ، شرکت توانیر ، برق منطقه ای تهران ، مرکز آمار ایران ، سازمان آب منطقه ای تهران و… ضمن حضور در محل کار خود از انجام امور اداری خودداری کردند .
* به گزارش سری ساواک اکثر ادارات ، کارخانه‌ها و شرکت‌ها در استان‌های تهران، گیلان، مازندران، اصفهان ، خوزستان ،خراسان آذربایجان شرقی وغربی، کرمانشاهان ،فارس،همدان ، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد ،هرمزگان ،یزد و بوشهر به دلیل اعتصاب کارکنان و کارگران تعطیل و نیمه تعطیل هستند‌.
*بنا به گزارش ساواک در پی اعتصاب فرهنگیان و دانش آموزان مدارس در شهرهای آباده‌، ‌اصفهان‌،
‌نایین، ایلام، قم، ورامین‌، دماوند‌، بانه‌، سقز‌، سنندج‌،‌کاشان، سمنان، شاهرود و دامغان‌، مدارس این شهرها تعطیل شد .
*به دنبال اعتصاب دانشجویان دانشگاه بلوچستان، این دانشگاه تعطیل شد‌.
* در پی تجمع خبرنگاران‌، نویسندگان و اعضای سندیکای نویسندگان در روزنامه اطلاعات محمدعلی سفری دبیر سندیکای نویسندگان اظهار داشت در صورت تضمین آزادی قلم روزنامه نگاران اعتصاب خود را شکسته و بار دیگر انتشار روزنامه‌ها‌ از سر گرفته خواهد شد .
*جامعه معلمان ساری اعلامیه‌های پلی‌کپی شده ای تهیه و ضمن آن به حکومت و دولت نظامی اعتراض و اقدامات حکومت را اختناق و آدم‌کشی‌ بیرحمانه عنوان کرد . این تشکل همچنین با صدور اطلاعیه دیگری از مردم خواست به منظور گرامیداشت شهدای راه آزادی در بهشهر و آمل در مراسمی که در مسجد جامع ساری برگزار می‌شود شرکت کنند‌.
* به گزار ش ساواک از استان مازندران کلیه مراکز عالی آموزشی استان به استثنای دانشگاه رضا‌شاه کبیر در این روز در حال اعتصاب به سر برده و تعطیل بودند.
*بنا به گزارش ساواک در اکثر شهرهای کشور بیشتر مغازه‌ها به دعوت نیروهای مخالفان رژیم در خصوص بستن مغازه‌های خود پاسخ مثبت دادند. این فراخوان در اعتراض به وقایع روز ۱۳ آبان در دانشگاه تهران اعلام شده بود‌.

code

نظر شما