شناسهٔ خبر: 29299681 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

شرکت‌های غیرمجاز پخش موادغذایی پیگرد قضایی می شوند

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر الزام شرکت های پخش موادغذایی به اخذ مجوز بهداشتی، گفت: در صورت مشاهده شرکت‌های فعال در زمینه پخش فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی بدون مجوز، مراتب از طریق مراجع ذی‌الصلاح قانونی و قضایی پیگیری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، کیانوش جهانپور درباره استعلام وزارت صنعت و معدن درخصوص اجبار نبودن اخذ مجوزهای بهداشتی از سوی شرکت‌های پخش سراسری افزود: این مساله در بند پ ماده 7 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که به تصویب و تایید شورای نگهبان رسیده، به طور شفاف ذکر شده است.
وی ادامه داد: واردات تجاری، ذخیره‌سازی، توزیع، عرضه و فروش کالاهای دارویی، واکسن، مواد زیستی (بیولوژیک)، طبیعی و سنتی، مکمل های تغذیه ای، آرایشی و بهداشتی، غذایی، ملزومات و تجهیزات پزشکی که در سامانه رهگیری و کنترل اصالت سازمان غذا و دارو طبق ضوابط اعلام شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت نشده باشد، جرم محسوب می‌شود.
سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: از تیر ماه سال گذشته به شرکت‌های پخش اعلام شده است که نسبت به اخذ مجوز بهداشتی پخش و انبارهای نگهداری فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی طبق ضوابط باید اقدام کنند.
جهانپور افزود: در ابلاغیه به شرکت‌های پخش سراسری تاکید شده است در صورت بروز مشکل ناشی از نداشتن مجوز بهداشتی، سازمان غذا و دارو هیچگونه تاییدیه‌ای صادر نمی‌کند و در این راستا برخی از ادارات نظارت بر بازدید‌های دوره‌ای نسبت به کنترل مجوزهای بهداشتی اقدام و شرکت‌های فاقد مجوز را به مراجع ذی‌ صلاح معرفی می‌کنند.
اجتمام**9185*1834

نظر شما