شناسهٔ خبر: 29297 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

معاونت حقوقی ریاست جمهوری:
خدشه‌ای به انتخابات شورایاری‌ها وارد نیست

معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد که وجود قانون خاص انتخابات برای شوراها گرچه می‌تواند مفید باشد، ولی فقدان آن با توجه به مستندات قانونی و مقررات فوق موجب خدشه به اعتبار انتخابات نیست.
به گزارش ایسنا، ملاحظات اعلامی توسط سازمان بازرسی کل کشور در مورد انتخابات شورایاری‌های شهر تهران جهت بررسی و حل مشکل، به معاونت حقوقی ارجاع شد.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تشکیل جلسه‌ای در محل دفتر خود با حضور شهردار تهران، رئیس شورای شهر و برخی اعضای آن، رئیس شورای عالی استان‌ها، معاون وزیر کشور و معاونان سازمان بازرسی کل کشور و دیگر مقامات و مسئولان ذی‌ربط، اظهارات حاضران را استماع کرد.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با توجه به وجود مبانی قانونی ازجمله اصول 6 ، 7 و 100 قانون اساسی، بندهای  «5 و 7» ماده (80) قانون شوراها و تصویب‌نامه شماره 51536/136353 مورخ 12/11/1397 ، که به تأیید رئیس مجلس شورای اسلامی رسیده و نیز مصوبات شورای شهر درخصوص موضوع، از سال 1378 تاکنون که توسط مراجع نظارتی فرادست الغاء نشده است، جواز قانونی انتخابات را تأیید کرد. معاونت حقوقی اعلام کرد که وجود قانون خاص انتخابات برای شوراها گرچه می‌تواند مفید باشد، ولی فقدان آن با توجه به مستندات قانونی و مقررات فوق موجب خدشه به اعتبار انتخابات نیست.

وزرا، نمایندگان و مسئولان اگر متوجه فساد شدند گزارش کنند

سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی اظهار کرد: وزرا، نمایندگان مجلس و مسئولان کشور اگر متوجه وقوع فسادی شدند، چه این فساد قبل از دوره مسئولیت آنها بوده و چه در زمان آنها شکل گرفته است، وظیفه دارند نسبت به آن واکنش نشان دهند و به مرجع قضایی گزارش کنند اما باید به این نکته توجه داشته باشند که اعلام فساد برای مردم امیدآفرین نیست بلکه آنچه مردم را امیدوار مى‌کند، اقدام علیه فساد است؛ یعنی مردم ببینند که با مفسد برخورد صورت گرفته، زمینه‌های فساد از بین رفته و ساختارها برای جلوگیری از مفاسد بعدی اصلاح شده است. بر همین اساس از همه مى‌خواهم که اگر با فسادی مواجه شدند، این موارد را با اسناد و مدارک برای دادستانی‌ها، سازمان بازرسی و ... ارسال کنند و پیگیر باشند تا کار به ثمر و نتیجه برسد و مردم نیز از نتیجه آن باید 
مطلع شوند.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام حمایت قاطع قضایی از اقدامات قانونی پلیس، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید هوشیارانه در قبال ناامنی‌ها اقدام مناسب داشته باشد زیرا جامعه ای پیشرفت مى‌کند که امنیت داشته باشد. حضور با بصیرت، هوشیارانه و به موقع عزیزان نیروی انتظامی در میدان مبارزه با ناامنی‌ها مى‌تواند آرامش و امنیت را به جامعه هدیه دهد. بر همین اساس، نیروی انتظامی نباید با برخی سخن‌ها و اقدامات، سست و دلسرد شود بلکه باید با قدرت و قوت، اتکال به خدا و اعتماد به نیروهای خود در میدان باشد و امنیت کشور را
 ارتقا بخشد.

وزیر دفاع: انهدام پهپاد آمریکا نشان دهنده 
اقتدار ایران در بعد دفاعی و بازدارندگی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به انهدام پهپاد آمریکا در آب‌های خلیج فارس، اظهار کرد: پاسخ هوشمندانه نیروهای مسلح به این تجاوزآشکار، نشان دهنده اقتدار ایران اسلامی در بعد دفاعی و بازدارندگی است.
به گزارش ایسنا، سرتیپ حاتمی در آیین اختتامیه مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح با اشاره به  حقد و کینه دشمنان درباره آمادگی‌های دفاعی نیروهای مسلح ایران تاکید کرد: به لطف خدا در تمامی حوزه‌های دفاعی و رزمی اعم از حوزه موشکی دریا به دریا، زمین به زمین، هوا به هوا، زمینی، دریایی، هوایی، پدافند و الکترونیک و... پیشرفت کرده‌ایم و این تجهیزات را  به دست رزمندگانی برای حفظ و حراست از میهنی می‌سپاریم که شما خانواده‌ها، پشتیبان آنها 
هستید.
وی با اشاره به انهدام پهپاد آمریکا در آب‌های خلیج فارس گفت: پاسخ هوشمندانه نیروهای مسلح به این تجاوز آشکار، نشان دهنده اقتدار ایران اسلامی در بعد دفاعی و بازدارندگی است.
وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و عمل به آموزه‌های قرآن کریم همه مولفه‌های قدرت ساز را  اعم از دانش، فناوری و سرمایه‌های انسانی مؤمن و متخصص،  را در اختیار داریم، خاطر نشان کرد: مجموعه نیروهای مسلح  با توانایی ساخت و بهره برداری از پیشرفته‌ترین سیستم‌های راداری، تسلیحات هوشمند و پیشرفته با انهدام  پهپاد متجاوز ذره‌ای از آمادگی، هوشیاری و اقتدار خود را به دنیا نشان دادند.
وزیر دفاع در پایان گفت: وقتی کشتی حامل نفت جمهوری اسلامی را به غلط توقیف می‌کنند، بلافاصله با کار غیر قانونی آنها در خلیج فارس برخورد می‌کنیم و این یعنی اراده و قدرت پاسخ گویی به هر تهدیدی را داریم و این مقابله توسط رزمندگان مؤمن، شجاع و ولایت‌مداری انجام مى‌شود که با تأسی و پیروی از قرآن در برابر هر ظالم و زیاده خواهی  بدون هیچ درنگی ایستادگی می‌کنند.

جهت‌گیری توسعه یزد باید از طریق فعالیت‌های مبتنی بر علم و فناوری دنبال شود

جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان یزد با معاون اول رییس جمهور ظهر دیروز (دوشنبه) برگزار شد.
به گزارش ایسنا،‌ اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد در بخش علم و فناوری و برخورداری این استان از نیروی انسانی تحصیلکرده و دانشگاهی، گفت: جهت‌گیری توسعه استان یزد با توجه به محدودیت منابع آب باید به سمت صنایع دانش بنیان و فعالیت‌های مبتنی بر علم و فناوری هدایت شود.
معاون اول رییس جمهور افزود: استان‌هایی نظیر استان یزد که دانشگاه‌های مهم کشور را در خود جای داده اند، باید از توسعه صنایعی که به منابع آب نیاز دارد فاصله گرفته و مسیر توسعه را از طریق توسعه فناوری‌های نوین دنبال کنند؛ چرا که اینگونه فعالیت‌ها با سرمایه اندک، اشتغال و درآمدزایی فراوانی به همراه دارد.
جهانگیری از گردشگری به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های توسعه استان یزد نام برد و تصریح کرد: گردشگری یکی از بخش‌های مهم در ایجاد اشتغال و درآمدزایی در همه کشورها محسوب مى‌شود و ثبت شهر تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو توجهات بین المللی را به این شهر جلب کرده و استفاده مطلوب از این ظرفیت به همراه تبلیغات مناسب، مى‌تواند گردشگری استان را به میزان قابل توجهی توسعه دهد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارشات و دغدغه‌های مطرح شده از سوی استاندار یزد و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک فرصتی برای سفر به این استان فراهم شود تا از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفته و تصمیمات لازم برای رفع دغدغه‌های مردم استان یزد اتخاذ شود.
جهانگیری مردم استان یزد را مردمی مومن و متدین توصیف کرد و افزود: مردم این استان همواره پای انقلاب و نظام ایستاده اند و هرگاه مشکل و خطری کشور را تهدید کرده، در صحنه حضور یافته و از انقلاب و نظام دفاع کرده اند.
وی افزود: استان یزد از هر نظر برای کشور اهمیت فراوانی دارد و باید برای حل مشکلاتی نظیر کمبود منابع آب در این استان چاره ای بیاندیشیم تا دغدغه مردم صبور و متدین این استان برطرف شود.
در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت، استاندار یزد گزارشی از وضعیت استان ارائه کرد و به تشریح مسائل و مشکلات استان پرداخت.
نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تنگناهای اصلی استان را مطرح و هر کدام گزارشی از مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود ارائه کردند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما