شناسهٔ خبر: 29295444 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تشکر وزیر لبنانی از «بشار اسد»

وزیر امور مهاجران لبنان طی تماسی از پیگیری رئیس‌جمهور سوریه برای آزادی گروگان‌های «سویداء» تشکر کرد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «طلال ارسلان» وزیر امور مهاجران و رئیس حزب دموکراتیک لبنان با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه تماس گرفت و از پیگیری‌های شخصی او و تماس‌هایش با ارتش سوریه در راستای آزادی تمام دروزی‌های گروگان‌گرفته شده در «سویداء» توسط داعش، تشکر کرد.

بر اساس گزارش شبکه «الجدید»، ارسلان در گفتگو با اسد تأکید کرد طایفه دورزی در سوریه با حمایت دولت و ارتش به فرماندهی حکیمانه، مانند مابقی افراد در سوریه هستند و انتخاب دروزی‌ها از همان لحظه اول ثابت و واضح بوده و تغییر شرایط، آن را تغییر نخواهد داد.

هفدهم ماه جاری (آبان) نیرو‌های ارتش سوریه در عملیات «منحصر به فرد» خود موفق شدند ۱۹ نفر از زنان و کودکان ربوده شده توسط گروه تروریستی داعش را آزاد کنند.

نیرو‌های امنیتی و ارتش سوریه پیشتر و در اواخر شهریور ماه در جریان یک عملیات مشابه موفق شدند چهار کودک و دو زن از ساکنان روستا‌های استان سویداء را از بند اسارت داعش رها کنند.

سوم مرداد ماه بود که گروه تروریستی داعش از شرایط پیش آمده در جنوب سوریه و عملیات ارتش این کشور علیه گروه‌های تروریستی مسلح در استان‌های درعا و قنیطره سوء استفاده و به مواضع دولت سوریه در استان سویداء حمله کرد.

داعش در این حمله که از سمت منطقه التنف (منطقه اشغال شده توسط آمریکا) صورت گرفت، با حملات انتحاری، ۲۵۰ نفر را کشت و ۳۰ تن را به گروگان گرفت که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند.

از زمانی که داعش این افراد را گروگان گرفت، دو نفر را گردن زد و اعلام کرد که یک زن ۶۵ ساله هم فوت کرده است.

نظر شما