شناسهٔ خبر: 29293180 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روزنامه ملیت: آمریکا در پی حضور دائمی در سوریه است

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما، به نقل از روزنامه ملیت، آمریکا در پی حضور دائمی در سوریه است.
روزنامه ملیت چاپ ترکيه نوشت: آمریکا با تعیین جایزه برای ارائه اطلاعاتی که منجر به دستگیری سه تن از سران پ. ک. ک. شود در واقع می‌خواهد با یک تیر چند نشان بزند. از یک طرف در پی نشان دادن یک ژست سیاسی به ترکیه و از میان بردن این تصور است که با پ. ک. ک. در سوریه همکاری می‌کند. آمریکا همچنین می‌خواهد موضع خود را در چانه زنی با ترکیه در خصوص تحریم ایران تقویت کند.
آمریکا همچنین در پی حذف شماری از سران پ. ک. ک. است که با ایران تماس‌هایی دارند. و از این طریق نیز در پی ضربه زدن به ایران است، اما به نظر می‌رسد، هدف اصلی آمریکا حضور دائمي نیرو‌های آمریکایی در سوریه باشد.
ملیت نوشت: آمریکا در پی آنست که حضورش را در سوریه دائمی کند. واشنگتن در این چارچوب خواستار مشروع نشان دادن یگان‌های مدافع خلق (ی پ. گ) است. واشنگتن مایل است با متفاوت نشان دادن این گروه با گروه پ. ک. ک، آن را به مخاطب خود در عرصه بین المللی تبدیل کند و مشروعیت اقدامات آینده ترکیه را به ویژه در شرق فرات از میان بردارد. در این باره باید خاطر نشان کرد که جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه تاکید کرده است آمریکا گروه «ی پ. گ» را گروه تروریستی نمی‌داند.
ملیت نوشت: در چنین اوضاعی نمی‌توان انتظار داشت آنکارا جایگاه «ی پ. گ» را بپذیرد. در شمال سوریه شمار گروه‌هایی که با «ی پ. گ- پ. ک. ک» پیوندی ندارند بسیار زیاد است. همه این گروه‌ها دارای ارتباطی نزدیک با مسعود بارزانی رئیس سابق حکومت محلی کردستان عراق هستند. آنکارا می‌تواند از طریق بارزانی با این گروه‌ها ارتباط برقرار و از آنان حمایت کند. ترکیه می‌تواند پس از آن با دولت آمریکا نیز درباره ایجاد ساختاری در مناطق کرد نشین سوریه مذاکره کند.

نظر شما