شناسهٔ خبر: 29287492 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نشست 'حضرت مریم درقرآن و گفت وگوی ادیان' درفیلیپین برگزار شد

کوالالامپور- ایرنا- نشست 'حضرت مریم در قرآن و گفت و گوی ادیان از طریق هنر' با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت ایران در فیلیپین و دانشگاه دلاسال این کشور برگزار شد و شرکت کنندگان گفت وگوی میان ادیان را راهی برای درک بهتر جوامع از یکدیگر دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، ، بنیاد صلح پالانکا، مرکز اسلام و دمکراسی فیلیپین و واحد امور اجرائی کاتولیک فیلیپین نیز از مشارکت کنندگان در برپایی این نشست بودند و برگزیده ای از فیلم ' مریم مقدس' که صحنه های تولد حضرت عیسی مسیح (ع) و رویاروئی مریم قدیسه و کودکش با مردم و سخن گفتن مسیح (ع) در کودکی را به تصویر کشیده بود به نمایش درآمد که مورد توجه حضار قرار گرفت.
'جمز بی لاکسا' مدیر دفتر امور دینی دانشگاه دلاسال فیلیپین در این نشست اظهار داشت: شناسایی راهکارهایی که موجب درک بیشتر یکدیگر شود و برگزاری گفت و گوی میان ادیان راهی برای رسیدن به این منظور است، زیرا امکان استفاده از تجربیات یکدیگر را فراهم می کند.
وی افزود، امروز با جوانانی روبرو می شویم که از رستگاری دورند و این دوری از رستگاری به معنای جدائی آنها از معنویت نیست، بلکه نشانگر این واقعیت است که بسیاری از انان از اهمیت گفت وگوی ادیان به عنوان راهی برای نائل شدن به صلح که خود رستگاری محسوب می شود دور مانده اند.
وی خاطرنشان ساخت: شرکت در گفت و گوی میان ادیان بویژه با کمک هنر خوش نویسی ایران که در واقع گویای امری مشترک میان مسیحیان و مسلمانان یعنی ' مریم مقدس' مادر عیسی مسیح است، می تواند در این راه کمک کند.
همچنین در این نشست، تندیس تقوی مسئول انجمن خوشنویسان شعبه مانیل نیز اظهار داشت : گفت و گو راهی است برای نزدیک شدن ادیان و جوامع به یکدیگر و ارتباط مستقیم پیروان ادیان الهی گامی است در جهت رسیدن به همدلی انسانها و در قرآن مجید تصریح شده با تکیه و تاکید نقاط مشترک ادیان می توان فاصله ها را کم کرد و نیز در جای دیگر این کتاب انسان ساز خداوند می فرمایند تنها مایه برتری مردم، تقوای آنهاست .
این برنامه در سالن اجتماعات 'یوشنکو' واقع در دانشگاه 'دلاسال' با حضور محمد جعفری ملک رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در مانیل و 'فرنس بوی سِر' مدیر امور هماهنگ کننده برنامه های دانشگاه، 'مارکو گوتانگ' رئیس بنیاد صلح 'انجل پالانکا' و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه و شمار زیادی از دانشجویان حاضر بودند.
آساق**1599**1337

نظر شما