شناسهٔ خبر: 29280021 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کاراته قهرمانی جهان - مادرید؛

سارا بهمنیار روی سکوی سوم جهان ایستاد

دارنده مدال نقره کاراته امیدهای جهان با برتری مقابل رقیب روسی خود به نشان برنز قهرمانی بزرگسالان جهان دست پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سارا بهمنیار کاراته کای گیلانی تیم ملی کشورمان که روز چهارشنبه ۱۶ آبان ماه به دیدار رده بندی راه یافته بود، عصر امروز برای کسب مدال برنز به مصاف « تاتیاناریبالچنکو» از روسیه رفت و با کسب ۵ بر صفر پیروزی به نشان برنز جهان دست یافت. 

بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم بعد از برتری برابر«کریستین ویکا» از لیتوانی، «ران لی» از چین و «آیچا سیاح» از مراکش در مرحله یک چهارم نهایی برابر «سراپ اوزچلیک» از ترکیه باخت و به گروه شانس مجدد رفت. وی در این مرحله نیز صربستان را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد.

سارا بهمنیار سال گذشته در رقابتهای زیر۲۱ سال جهان در اسپانیا موفق به کسب مدال نقره جهان شده بود. 

برای تیم ملی کاراته ایران تا کنون بهمن عسگری یک نشان طلا، سجاد گنج زاده یک نشان نقره، ذبیح الله پورشیب و سارا بهمنیار دو نشان برنز کسب کرده اند. 

تیم کاتای بانوان (شادی جعفری زاده، نجمه قاضی زاده و الناز تقی پور ) فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی در کاتای تیمی و انفرادی، حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه، فاطمه چالاکی، امیر مهدیزاده و رزیتا علیپور هم در کومیته انفرادی از دور مسابقات حذف شده اند. 

این دوره از مسابقات سه شنبه ۱۵ آبان ماه با حضور ۱۱۱۷ کاراته کا از ۱۴۰ کشور به میزبانی اسپانیا در سالن «ویزینک» شهر مادرید آغاز شده، عصر فردا یکشنبه ۲۰ آبان ماه به پایان می رسد.

نظر شما