شناسهٔ خبر: 29274545 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

بر اساس گزارش پایگاه اينترنتي فلسطین الیوم؛

عربستان 500 تانک مرکاوا از رژيم صهيونيستي خریداری کرد

صاحب‌خبر -
ارتش عربستان سعودی با واسطه گری اسپانیا 500 دستگاه تانک مرکاوای اسرائیل را خریداری کرده است.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم، ارتش سعودی با واسطه گری اسپانیا 500 دستگاه تانک مرکاوای اسرائیل را خریداری کرده و این نخستین قرارداد رسواکننده در تاریخ رژيم صهيونيستي و عربستان است اما این تانک ها از طریق یک شرکت واسطه اسپانیایی با این پوشش که تانک ها برای اسپانیاست خریداری شده است. محمد بن سلمان بهای تانک ها را نقدی پرداخت کرده است و تانک ها در مدت شش ماه از طریق نیروی دریایی اسپانیا به همراه کادری از افسران اسرائیلی برای آموزش ارتش سعودی به عربستان منتقل می شوند.
 
ولیعهد عربستان سعودي قصد دارد 1500 دستگاه تانک مرکاوای اسرائیل را خریداری کند تا تیپ زرهی کاملی متشکل از 1500 تانک مرکاوا به علاوه موشک هایی که از آن حمایت می کنند و میلیون ها خمپاره در اختیار داشته باشد. ضمن آن که این مبلغ را به صورت نقد پرداخت کرده است و حدود 400 افسر نیروی زرهی اسرائیل به عربستان اعزام می شوند و تانک ها را در منطقه ای نزدیک به الربع الخالی مستقر خواهند کرد زیرا اسرائیل این تانک ها را بر اساس دمای هوای بسیار بالا ساخته است تا مناسب مناطق گرم عربستان سعودی باشد.
 
تیپ زرهی عربستان سعودی با 1500 تانک ظرف یک سال و نیم تکمیل خواهد شد. ارتش سعودی با داشتن 1500 تانک مرکاوای اسرائیل با توپ و موشک و تجهیزات کامل آن قادر خواهد بود در برابر هرگونه حمله زمینی از سوی ایران، با کمک اسرائیل و افسران زرهی اسرائیلی که حدود 6 هزار افسر و سرباز سعودی را آموزش خواهند داد بایستد و این بزرگ ترین توافق محرمانه ای است که بین عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي صورت می گیرد. این خبر توسط یک خبرگزاری اسپانیایی نزدیک به دستگاه اطلاعاتی این کشور منتشر شد و شبکه ده اسرائیل نیز آن را به صورت ضمنی تایید کرد.

نظر شما