شناسهٔ خبر: 29273595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اهدای خون در ایلام ۱۰ درصد افزایش یافت

R7718/P1494/S6,52/CT1

مدیرکل انتقال خون ایلام، از افزایش ۱۰ درصدی اهدا خون در ایلام خبرداد.

صاحب‌خبر -

مهدی اکبری در گفت و‌گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام، اظهار‌ داشت: اهدای خون عملی انسانی و دارای اجر معنوی است که موجب نجات انسان‌های نیازمند و کمکی برای بیمارانی است که در انتظار این فرآورده هستند.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: علاوه بر عمل انسانی و اجر معنوی اهداخون دارای فواید بسیار برای سلامتی افراد را در پی دارد.

وی گفت: سلامت قلب و عروق، کمک به بهبود بیماری هایی چون سرطان کبد و پانکراس، کاهش وزن و بسیاری دیگر از آثار مثبت اهدا خون برای اهدا کننده است.

وی در ادامه افزود: معاینه و تست رایگان قبل از اهدای خون برای اهدا کننده انجام می‌شود که این معاینه و تست نوعی چکاپ ویژه است که اهدا کننده از این خدمات استفاده رایگان می‌کند.

اکبری به نوع دوستی مردم ایلام اشاره و خاطر نشان کرد: مردم ایلام مردمی هستند نوع دوست و در امر اهدا خون بیشترین مشارکت را دارند و امسال نسبت به سال گذشته اهدا خون در ایلام رشد 10 درصدی را دارد.

وی به دواطلبانه بودن اهدا خون در ایلام اشاره و خاطر نشان کرد: در استان ایلام حتی یک مورد هم اهدا خون با انگیزه مادی نداریم و اهدا خون در ایلام صد درصد دواطلبانه است.

وی در پایان از شهروندان استان ایلام خواست و گفت: اهدا خون احساس خوب انجام یک عمل انسان دوستانه را در اهدا کننده به وجود می‌آورد و علاوه بر اجر معنوی نجات بخش جان انسانی نیازمند می‌شود که انتظار به حضور برای اهدا خون در سازمان انتقال خون استان ایلام هستیم.

انتهای پیام/ ع

نظر شما