شناسهٔ خبر: 29272512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون اصفهان:

مشارکت اصفهانی ها در نذر خون از میانگین کشوری بالاتر است/ بیش از ۱۳ هزار نفر در طرح نذر خون استان شرکت کرده‌اند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان بابیان اینکه مشارکت در نذر خون در اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: بیش از 13 هزار نفر در طرح نذر خون استان شرکت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید زینلی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با اشاره به اینکه بنا بر سنت قدیمی مردم در ایامی مانند عاشورا و تاسوعا برای اهدا خون اقدام می‌کنند، اظهار کرد: خون طول عمری دارد که اگر از مدت معین بگذرد از چرخه مصرف خارج می‌شود و ما نمی‌توانیم به‌طور نامحدود نگهداری کنیم درحالی‌که بیمارستان‌ها هم نیاز به خون‌دارند که طرح نذر خون اعلام شد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: از مردم در این طرح خواسته شد که به‌جای یک روز در سال برای اهدای خون، در طرح اهدای خون که از اول ماه محرم و تا پایان ماه صفر است اقدام کنند.

وی بابیان اینکه در این طرح می‌توانیم از اکثر خون‌های گرفته‌شده استفاده کنیم، افزود: یکی دو سال است خوشبختانه این طرح با مشارکت خوب در اصفهان انجام می‌شود و امیدوارم این ادامه پیدا کند.

زینلی بیان کرد: مشارکت در نذر خون در استان اصفهان به ازای هر هزار نفر ۲۷ نفر اهداکننده است و از میانگین کشوری که ۲۵ نفر است، بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل استقبال خوب مردم استان از طرح نذر خون، تمام نیازهای مراکز درمانی استان را بدون هیچ محدودیتی تأمین کردیم، تصریح کرد: در مراکز درمانی استان کمبود خون نداریم و گروه‌های مثبت خون، گروه‌های فراوانی هستند.

مدیرکل انتقال خون اصفهان ادامه داد: گروه خونی o مثبت فراوان‌ترین گروه خونی و گروه خونی AB منفی کمترین گروه خونی در سطح استان است.

انتهای پیام/

نظر شما