شناسهٔ خبر: 29262616 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ثبت نام ارز دانشجويي آغاز شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - فرايند ثبت نام دانشجويان ايراني خارج از کشور براي دريافت ارز دانشجويي از امروز شنبه در سامانه سجاد(سامانه جامع اموردانشجويان) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ايرنا، دانشجويان ايراني که خارج از کشور مشغول به تحصيل بوده و به دنبال دريافت ارز هستند، از امروز 19 آبان ماه با مراجعه به سامانه اينترنتي سجاد به نشاني Portal.saorg.ir براي بارگذاري مدارک اقدام کنند.
سازمان امور دانشجويان تنها موظف به تأييد وضعيت تحصيلي دانشجويان است و روند و ضوابط پرداخت ارز (نوع، ميزان و نرخ) بر اساس بخشنامه هاي بانک مرکزي صورت مي گيرد.
اداره اعزام با هزينه شخصي در سازمان امور دانشجويان پيش از اين اعلام کرده بود که ارز دانشجويي تنها در بازه زماني اول مهرماه تا 29 اسفندماه امسال به متقاضيان تعلق مي گيرد.
طبق بخشنامه بانک مرکزي، مبناي نرخ ارز در خصوص حواله هاي ارزي، نرخ ارز حواله مندرج در سامانه معاملات الکترونيکي ارز (ETS) و در مورد اسکناس، نرخ ارز اسکناس مندرج در سامانه مذکور خواهد بود.
با توجه به تغيير سامانه ارزي از سامانه مشارکت دانشجويي (نشا) به سامانه سجاد، تمام دانشجويان ابتدا در سامانه جديد (سجاد) ثبت نام کرده و سپس درخواست ارز دانشجويي کنند.
ارز دانشجويي به مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري تعلق مي گيرد. براي مقطع کارشناسي به اين شکل مصوب شد: تنها دانشجوياني که آغاز به تحصيل آنها قبل از 31 ارديبهشت ماه امسال باشد، امکان درخواست ارز دانشجويي را دارند.
پيش از اين منصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه از تقاضاي 400 دانشجوي ايراني خارج از کشور براي تحصيل در دانشگاه هاي داخل، خبر داده بود.
**9492**1601**
انتهاي پيام /*

نظر شما